۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
بازرسی از شرکت‌های تولید محصولات بهداشتی
توسط بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان صورت گرفت؛

بازرسی از شرکت‌های تولید محصولات بهداشتی

بررسی عملکرد واحدهای تولیدی و احصاء مشکلات آنها در خصوص ثبت عملکرد تولید و فروش کالای تولیدی در سامانه جامع تجارت، در بازرسی ها صورت گرفت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، با توجه به ضرورت پایش و رصد عملکرد تولید، فروش و موجودی واقعی انبار شرکتهای تولیدکننده پودر شوینده و با هدف آسیب شناسی و ارزیابی ثبت اطلاعات کالای تولیدی در سامانه جامع تجارت، توسط بازرسان معاونت مبارزه با قاچاق کالاهای مصرفی سازمان حمایت و همراهی نمایندگان سازمانهای صمت استانهای قزوین و زنجان از خطوط تولید و محل انبار محصولات تولیدی ۵ شرکت عمده تولیدکننده پودر شوینده واقع در استانهای مذکور، بازرسی و عملکرد واقعی و ثبت شده آنها در سامانه جامع تجارت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

این گزارش حاکیست، بررسی عملکرد واحدهای تولیدی مذکور و احصاء مشکلات آنها در خصوص ثبت عملکرد تولید و فروش کالای تولیدی در سامانه جامع تجارت، بررسی مقادیر میزان تولید، فروش و صادرات محقق شده و بررسی موجودی واقعی کالای هدف در انبارهای شرکتهای مذکور از جمله اقداماتی بود که در این بازدیدها صورت گرفت.

لازم به ذکر است ارائه توضیحات و آموزشهای لازم به کاربران واحدهای تولیدی جهت ثبت درست و دقیق اطلاعات در سامانه جامع تجارت، مذاکره با مراجع ذیصلاح و تشکل مربوطه به منظور رفع مشکلات موجود و الزام آوری واحدهای تولیدکننده جهت برقراری ارتباط با کارشناسان سامانه جامع تجارت به منظور رفع مشکل تداخل در آمار تولید هم از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود هر چه بیشتر روند ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت بوده است.

این در حالیست که، رصد اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع تجارت به طور مستمر در دستور کار این سازمان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها بوده و درصورت مشاهده هر گونه مغایرت در اطلاعات سامانه مذکور، اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

در همین راستا با توجه به تصمیم دولت مبنی بر شفاف سازی و روان سازی نظام تولید، توزیع و کنترل قیمت‌ها در کشور و به روزرسانی شیوه‌های نظارت بر بازار، کالاهای مشمول طرح رصد کالا در زنجیره تجاری از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به فعالان تجاری مرتبط اطلاع رسانی می‌شود و کلیه فعالان باید جهت انجام فعالیت‌های تجاری برای کالاهای اعلامی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالاهای خود اقدام کنند.

همچنین اطلاعات مکان‌ نگهداری کالا باید در سامانه جامع انبارها و اطلاعات تولید، واردات، صادرات کالا، اطلاعات موجودی اولیه، ورود و خروج کالا و ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha