۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
لزوم شفافیت در صنعت خودرو
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

لزوم شفافیت در صنعت خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در صنعت خودرو باید به سمت شفافیت برویم که حاصل آن اطلاع مردم از ارزش واقعی ساخت یک خودرو است.

به گزارش بازار، سید جواد حسینی کیا در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به طرح آزادسازی واردات خودرو افزود: نگاه ما این است که همه افراد بتوانند با ارز حاصل از صادرات خدمات و قطعات خودرو، خودروی خارجی وارد کنند.

وی درباره نگاه مجلس در این طرح تصریح کرد: گام اول شکستن انحصار، گام دوم کیفیت محوری و گام سوم نگاه به مدیریت بازار است.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: برخلاف کل دنیا که هیچ گاه خودروساز، قطعه سازی نمی‌کند در ایران خودروساز قطعه ساز هم هست.

وی افزود: این اتفاق باعث می‌شود که افزایش قیمت قطعات و خودرو در انحصار یک شرکت باشد و هرگاه بخواهند قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

حسینی کیا به تلاش قطعه سازان برای مدیریت کامل صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: این اتفاقی غلط است و دولت هم باید از بنگاه داری به سمت سیاست گذاری برود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع با اشاره به باز بودن دست دولت پس از خصوصی سازی صنعت خودرو تصریح کرد: این باعث می‌شود هرگاه خودروساز تخلف و کم فروشی در حق مشتری کرد دولت با پایین آوردن یا برداشتن تعرفه واردات آن‌ها را تنبیه کند و اگر خودروساز خودروی با کیفیت به مشتری ارائه کرد با بالابردن تعرفه واردات به رونق آن‌ها کمک کند.

وی افزود:، چون این اتفاق محقق نشده است خودروسازها هر طور می‌خواهند با مردم برخورد می‌کنند.

حسینی کیا با اشاره به گران بودن خودروی داخلی تصریح کرد: بیشتر هزینه‌های دریافتی بابت هزینه‌های بالاسری خودروسازان است که بخشی از آن مربوط به حقوق و مزایای نیروی انسانی مازاد این شرکت هاست.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha