۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
دولت برای حمایت از بازار سرمایه، بازارهای موازی را گسترش ندهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت برای حمایت از بازار سرمایه، بازارهای موازی را گسترش ندهد

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سیاست های کلان کشور مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی باید هر چه سریع تر مشخص شود.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درمورد پیش نیازهای ثبات بخشی به بازار سرمایه گفت: قدم نخست برای ثبات بخشی به بازار سرمایه و اقتصاد کشور این است که این دو حوزه پیش بینی پذیر باشند.

وی افزود: فعالان بازار سرمایه باید بتوانند بازار را پیش بینی کنند البته ممکن است بازار سرمایه در برخی مواقع منفی و در مواقع دیگر هم مثبت باشد اما در نهایت باید بر اساس یک مکانیزم و فرآیند و تحلیلی حرکت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه بازار سرمایه و کل اقتصاد باید سیاست ها و راهبردهای کلان داشته باشند گفت: متاسفانه برخی راهبردها و سیاست های کلان کشور در دولت سیزدهم به طور شفاف و آشکار پیش روی فعالان اقتصادی نیست.

زنگنه گفت: سرمایه مانند آب زلالی است که در یک جوی به حرکت درآمده و خودش هر جا که احساس کند راهش را بهتر باز می کند مسیرش را عوض خواهدکرد؛ سرمایه مردم هم دقیقاً جایی را انتخاب خواهد کرد که منافعش بیشتر تأمین شود و ثبات هم دارد.

این نماینده مجلس در رادیو گفت وگو تصریح کرد: وقتی ما بازارهای موازی را با سود بسیار بالا تقویت می کنیم نباید توقع داشته باشیم که بانکها و هلدینگها و سرمایه گذاران، سرمایه خود را وارد بورس کنند.

زنگنه بر این باور است که بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه باید اقتصاد کشور را یک فرآیند به هم پیوسته ببینند نه اینکه برای حل یک مشکل، نرخ سود بین بانکی را افزایش دهند و گمان کنند که این کار هیچ تأثیری بر بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: تا زمانی که بازار اوراق بدهی و بازار بین بانکی مزایا و سودآوری برتر و ثابت تر و تضمین شده تری داشته باشد طبیعتاً نمی توان انتظار داشت که سرمایه ها به سمت بازار سرمایه حرکت کنند.

زنگنه با تأکید بر اینکه سیاست های کلان کشور مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی باید هر چه سریع تر مشخص شود افزود: دولت برای حمایت از بازار سرمایه هم که شده نباید خودش به افزایش و گسترش بازارهای موازی اقدام کند.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha