۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
سرانجام ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه ای در تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

سرانجام ۱۸ میلیارد دلار ارز یارانه ای در تحقیق و تفحص مشخص خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه مجلس گفت: برخی افراد ۱۸ میلیارد دلار با قیمت های مختلف ارز یارانه ای دریافت کرده و در بازار آزاد فروختند و یا کالا وارد کرده و با نرخ آزاد فروختند و یا کلا کالایی وارد نکردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد دولت در اجرای قانون تامین کالای اساسی مردم و تخصیص ارز ۴۲۰۰ در مجلس گفت: ارز ۴۲۰۰ پرونده طولانی دارد و از همان زمان که به ارز جهانگیری معروف شد تعداد بسیاری این ارز را دریافت کرده و حتی کالای اساسی وارد نکردند. حدود ۱۸ میلیارد دلار با قیمت های مختلف ارز یارانه ای دریافت و در بازار آزاد فروختند و یا کالا وارد کرده و با نرخ آزاد فروختند و یا کلا کالایی وارد نکردند.

وی ادامه داد: براین اساس این موضوع نیاز به یک تحقیق و تفحص جامع دارد تا مشخص شود، چه کسانی این ارز را دریافت کرده اند و آیا طبق تعهد خود عمل کرده‌اند یا خیر.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات و یا سازمان بازرسی در بسیاری اوقات این مسایل را بررسی می‌کنند اما اکنون مجلس به عنوان پشتیبان وارد این کار شده تا گزارش های متقن و دقیقی که به دستش می رسد را تجمیع کرده و به دستگاه قضایی ارسال کند.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha