۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
جلسات شورای عالی کار، هر ماه برگزار می شود
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

جلسات شورای عالی کار، هر ماه برگزار می شود

رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون گفت: با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلسات شورای عالی کار با حضور همه شرکای اجتماعی، ماهانه برگزار می شود.

به گزارش بازار، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار در جمع کارگران و اعضای جامعه اسلامی کارگران شرکت اتحاد موتور  با بیان این خبر افزود : نخستین جلسه شورای عالی کار، شنبه  ۱۵ آبان برگزار خواهد شد.

وی گفت : معتقدیم که سه جانبه گرایی یکی از اصول مهم در حوزه کار و تولید کشور است.

وی افزود: چندین سال است که در جنگ اقتصادی هستیم و نوک پیکان حمله آن، حوزه تولید، صنعت و کار کشور است.

معاون روابط کار ادامه داد: کارگران و  کارفرمایان، امروز به‌ عنوان فرماندهان و رزمندگان این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند که حوزه تولید کشور را با نشاط و  پویا نگه دارند و اجازه ندهند که سنگر تولید خدشه دار شود.

رعیتی فرد افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، کارگران، هم در دفاع مقدس با تقدیم شهدا، اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان مورد تصرف و تعدی دشمن قرار گیردو هم امروز، تلاش می کنند که نیاز داخل کشور را تامین کنند.

 وی تاکید کرد:  در شرایط جنگ اقتصادی، وظیفه ما این است که موانع تولید را به حداقل برسانیم.

معاون روابط کار، تصریح کرد : امروز گفتمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفتمان مردم است.

رعیتی فر ادامه داد:  قطعاً تلاش همه حوزه‌های تولید کشور و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی می‌تواند سبب افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

وی اظهار داشت: در حوزه تنظیم روابط کار به دنبال آن هستیم که مطالبات و مشکلات  جامعه کار و تولید کشور را  پیگیری و حل و فصل کنیم.

رعیتی فرد تصریح کرد : جامعه کار و تولید کشور، به ویژه جامعه کارگری، امروز دغدغه  امنیت شغلی، بیماری، تامین اجتماعی، مسکن و درمان دارد و جامعه کارفرمایی نیز، به دنبال تامین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در شرایط جدید، بتوان با هم افزایی مجلس شورای اسلامی و  دیگر ارکان حکومت  مشکلات این حوزه را حل کرد.

رعیتی فر افزود: به عنوان یک اصل اساسی،   وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا دارد برای پیگیری دغدغه کارگران، جلسات شورای عالی کار را به صورت منظم برگزار و اصل سه جانبه گرایی را رعایت کند.

معاون روابط کار  با قدرانی از مجلس شورای اسلامی برای تصویب پیوستن جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه بازرسی کار افزود : این موضوع فرصت مغتنمی است تا جامعه کار و تولید کشور بتواند از ظرفیت‌های سازمان بین المللی کار استفاده کند.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا جامعه تولید و کارگری کشور در حوزه تامین نیازهای مردم و استمرار و تداوم تولید، جهاد واقعی کردند و اجازه ندادند خط تولید دچار آسیب شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha