۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
انتقال ٦٧۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
معاون شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبرداد؛

انتقال ٦٧۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

تبریز- معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از انتقال ٦٧۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش بازار، بهروز مرادی افزود: امیدواریم این طرح تا پایان سال آبی به اتمام برسد و در مجموع بتوانیم شاهد انتقال ٦٦٧ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های دیگری برای احیای دریاچه ارومیه در دستور کار داریم که ساخت تونل ۳۶ کیلومتری زاب در حال اجرا است و حدود ۱۳۰ متر از این تونل باقی مانده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به اتمام برسد.

مرادی با بیان اینکه احداث ۲ تصفیه‌خانه‌ ارومیه و تبریز نیز با هدف احیای دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی کشور در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: با انجام این ۲ پروژه ۱۱۴ میلیون متر مکعب آب به دریاچه منتقل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص برآورد هزینه‌هایی که تاکنون توسط وزارت نیرو برای اجرای این فعالیتهای سازه‌ای صورت گرفته است گفت: حدود ٦ هزار میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است که از این رقم یک هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان آن برای ساخت تونل بود.

به گفته وی سد کانی سیب و تونل مربوطه که حدود ٥٥٦ میلیون متر مکعب آب را از طریق یک تونل، کانال و رودخانه متصل به دریاچه از حوزه زاب به دریاچه ارومیه انتقال می‌دهد مهمترین منبع پایدار دریاچه ارومیه خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha