۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
 تولید چیپس ماهی بدون مواد افزودنی| کشورهای آسیایی؛ اصلی ترین مقاصد صادراتی میگوی ایران
مسئول فنی شرکت صادرکننده چیپس ماهی در گفتگو با بازار:

تولید چیپس ماهی بدون مواد افزودنی| کشورهای آسیایی؛ اصلی ترین مقاصد صادراتی میگوی ایران

کاظمی، مسئول فنی یک شرکت تولیدکننده چیپس ماهی و میگو با بیان اینکه در تولید این محصولات از هیچ ماده افزودنی استفاده نمی کنیم، گفت: بازارهای صادراتی ما عمدتا کشورهای سریلانکا، تایوان،کره و مالزی است.

بازار؛ گروه کشاورزی: پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در حالی از ۷ تا ۱۰ آبان ماه در تهران برگزار شد که برخی از شرکت کنندگان برای اولین بار یکسری از محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کردند. به گفته آنها بازخورد خوبی از به نمایش گذاشتن محصولات جدید خود در این نمایشگاه گرفته اند و لذا می توان گفت بازار مصرف غذاهای دریایی تشنه محصولات نوین و جدیدی است که هرچه بیشتر بتواند آبزیان را به شکلی امروزی تر را به سبد خانوارها اضافه کند.

در حاشیه این نمایشگاه خبرنگار «بازار» گفتگویی با «فاطمه کاظمی»، مسئول فنی یک شرکت تولیدکننده چیپس ماهی و میگو انجام داده است که برای اولین بار این محصولات را در نمایشگاه عرضه کرده اند.

عمده صادرات چیپس ماهی و میگوی تولیدی ما به کشورهای سریلانکا، تایوان، کره و مالزی است

*در ابتدا کمی در خصوص نوع محصولاتی که تولید می کنید و بازارهای هدف تان توضیح بدهید.
همانطور که می دانید سرانه مصرف غذاهای دریایی و آبزیان در کشور علیرغم تمام خواصی که دارد پایین است هنوز آنچنان که شایسته است در سفره خانوارهای ایرانی جا نیفتاده است. لذا ما محصولات دریایی از جمله ماهی و میگو را به صورت چیپسی و خشک شده تولید می کنیم که برای اولین بار در این نمایشگاه از آنها در بازار داخل رونمایی کرده ایم در واقع ما غالبا در حوزه تولید و صادرات این محصولات فعالیت داریم و به کشورهای «سریلانکا، تایوان، کره و مالزی» صادرات داریم. با این وجود سعی داریم به زودی این محصولات را در بازارهای داخلی نیز عرضه کنیم.

*الان وضعیت بازار این نوع محصولات تولیدی شما چگونه است؟
در ایران برای اولین بار است که این محصولات به بازار می آید و لذا بسیار نو است و فرهنگ استفاده از چیپس ماهی چندان رایج نیست. برخلاف شهرهای ساحلی که دریا دارند و جزو غذاهای رایج تر محسوب می شود.

در جنوب تولید چیپس ماهی و میگو به صورت سنتی و با کمک نور آفتاب انجام می شود و حال ما این کار را به صورت صنعتی انجام می دهیم

*در تولید چیپس ماهی از چه فناوری و تکنولوژی هایی استفاده می کنید؟
روش کاری ما به این صورت است که پس از صید ماهی به شرکت انتقال پیدا می کند و پس از  شستشو و سورت بندی کردن پخت و خشک می شود. البته این کار در جنوب کشور به صورت سنتی انجام می شود یعنی اینکه کنار ساحل و یا به صورت سنتی زیر آفتاب و با تابش نور آقتاب خشک می کنند اما ما به صورت صنعتی و با استفاده از دستگاه های خشک کن تونلی و کابینتی این کار را انجام می دهیم.

*در فرایند تولید اصولا چه چالش هایی دارید؟
در تولید مشکل ما غالبا فرهنگی است؛ به این معنا که فرهنگ استفاده از محصولاتی مانند چیپس ماهی آنگونه که مورد انتظار است هنوز جا نیفتاده و مردم چندان این محصولات را در رژیم غذایی شان نگنجانده اند.

محصول چیپس ماهی و میگو تولیدی ما کاملا طبیعی و عاری از هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده است

*در تولید این دو محصول خاص از چه مواد افزودنی استفاده می کنید؟
نکته مهم در مورد محصولات ما این است که به هیچ وجه از مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده نمی شود و کامل عاری از هرگونه مواد افزودنی است و لذا می توان گفت کاملا طبیعی است.

*با توجه به اینکه  قصد دارید به زودی محصولاتی مثل چیپس میگو و ماهی را وارد بازار ایران کنید، پیش بینی شما از آینده بازار چیست؟
ما انتظار چنین استقبالی را در بازار ایران نداشتیم و تصورمان بر این بود که چون فرهنگ استفاده از این محصولات پایین است و اینکه محصولی شناخته شده برای مردم نیست و مردم نسبت به آن آگاهی ندارند، چندان دیده نشود با این وجود خوشبختانه با استقبال مواجه شدیم. همچنین وقتی در نمایشگاه آبزیان تهران شرکت کردیم با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شدیم و بسیاری از مراجعین درخواست دریافت این محصولات را داشتند.

*برای اینکه بتوانید از نظر قیمتی در بازار هم رقابت کنید و باقی بمانید چه تدبیر اندیشیده اید؟
ما سعی داریم محصولات مان را با سود کمتر و به تبع با قیمت مناسب تری وارد بازار داخل کنیم تا مردم بیشتر بتوانند مصرف کننده این محصولات باشند و از سوی دیگر در بین مردم شناخته تر شود و در آینده میزان مصرف مردم نیز بالا برود.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha