۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
استقلال اقتصادی یکی از جلوه‌های استکبار ستیزی است
رئیس جمهور:

استقلال اقتصادی یکی از جلوه‌های استکبار ستیزی است

سمنان- رئیس جمهور با بیان اینکه استکبار ستیزی تنها در موضوع فرهنگی و گفتمان خلاصه نمی‌شود، گفت: استقلال اقتصادی یکی از جلوه‌های استکبار ستیزی است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، فعالان اقتصادی، خانواده شهدا و ایثارگران سمنان به میزبانی سالن هلال احمر مرکز استان با اشاره به اینکه باید در زمینه اقتصادی قوی باشیم، تاکید کرد: راهکارهای پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید همگی از جمله مبانی استکبار ستیزی هستند.

وی افزود: در مبانی قرآنی، سیره امام (ره)، انقلاب و مجاهدان راه خدا هیچ سازشی با استکبار و با نظام سلطه وجود ندارد لذا جلوه استکبار ستیزی علاوه بر حوزه فرهنگی و مبانی آن باید در حوزه اقتصادی نیز جلوه داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ما به دنبال استقلال اقتصادی نباشیم نمی‌توانیم آنچنان که باید در برابر استکبار ایستادگی کنیم، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در این چند سال اخیر بر رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و بر گام‌هایی که باید در حوزه اقتصادی برداشته شود به همین امر باز می‌گردد.

رئیسی با اشاره به موضوع بسیار مهم رونق تولید و رفع موانع و پشتیبانی از تولید ملی افزود: همچنان که یک موشک و یک پهپاد و یک قدرت نظامی می‌تواند در برابر استکبار به ما قدرت بازدارندگی بدهد که دشمن طمع نکند، یک تولید کننده در تولید و یک کشاورز ما نیز می‌تواند به استقلال کشور کمک کند.

وی افزود: امروز تولیدکنندگان ما فعالان حوزه‌های اقتصادی، کارآفرینان، کشاورزان و کارگران و همه تلاشگران و فعالان اقتصادی، بدانند که هرچه در جهت استقلال کشاورزی، کالاهای اساسی، اقلام مورد نیاز و … تلاش کنند، این تلاش در راستای مقابله با استکبار و در راستای استقلال کشور و رفع وابستگی‌های کشور به بیگانه خواهد بود و این درست همان موضوع استکبار ستیزی است که امروز ۱۳ آبان درباره آن صحبت بسیاری می‌شود.

رئیس کابینه سیزدهم ادامه داد: امروز از صنایع زیادی در استان سمنان بازدید صورت گرفت و باید گفت اگر مشکلی در زمینه صنایع تعطیل ما وجود دارد که می‌تواند سریع حل شود می‌بایست اقدام عاجلی صورت داد و اگر بعضاً دیده می‌شود که مشکلات نیاز به زمان دارند باید موضوعات را با هم ترکیب کرد.

رئیس همچنین گفت: استان سمنان باب الرضا (ع) است و زائران حرم رضوی از این استان عبور می‌کنند لذا این استان دارای یک اقتضای فرهنگی و یک اقتضای اقتصادی است که بُعد اقتصادی آن صنعت گردشگری است.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha