۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در سن فرسودگی قرار دارند
رئیس پلیس راهور ناجا:

۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها در سن فرسودگی قرار دارند

هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از ۱۲ میلیون موتور سیکلت تقریبا ۹۰ درصد در سن فرسودگی قرار دارند.

به گزارش بازار، سردار سرتیپ سید کمال هادیانفر درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل افزود: ۳۶ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که بخش زیادی از این‌ها در شرایط سن فرسودگی هستند.

وی ادامه داد: فرسودگی موتورسیلکت‌ها مشکلات زیادی را برای ترافیک ایجاد کرده اند از آن جهت که خودرو و موتور سیکلتی که سالیانه با تولید داخل وارد کشور می‌شود خروجی تحت عنوان اسقاط وسیله نقلیه فرسوده نداریم و آنچه هم اتفاق افتاده در برخی از سال‌ها ۱۲ تا ۱۶ هزار خودرو بوده در حالی که تقریباً سالانه یک و نیم میلیون موتور و خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود و این شرایط ترافیک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هم اکنون بحث آلودگی هوا با جدیت بیشتری مطرح می‌شود و تردد وسایل نقلیه موتوری هم سبب بیش از ۸۰ درصد آلودگی هاست و شرایط را تشدید می‌کنند.

سردار هادیانفر افزود: پیشنهاد ما این است که نشست فوق العاده‌ای برای پیشگیری و پایش آلودگی هوا درروزهای آخر پاییز و زمستان برگزار و راهکارهای عملی ارائه و مصوبه‌ها به کلانشهرها ابلاغ شود و هر چه زودتر پیشگیری‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: آنچه که در قانون هوای پاک دنبال می‌شود بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که البته محدودیت منابع شامل همه دستگاه هاست که گرفتاری‌هایی در این حوزه داریم.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha