۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
 سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌ها موجب فساد و دزدی است
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌ها موجب فساد و دزدی است

دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بخشی از نتیجه سیاست‌های غلط دولت در حوزه اقتصاد، فساد و دزدی است.

به گزارش بازار، سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از قوانین متعدد برای برخورد با فساد گفت و بیان کرد: در دولت نیز بخش‌های نظارتی و بازرسی بی شماری در همه دستگاه‌ها و فرادستگاهی داریم تا با تخلفات و فساد برخورد کنیم.

وی در عین حال با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اقتصادی در کشور دچار مشکل هستند، اظهار کرد: ما در نوع ارتباط با کشورهای جهان در حوزه بین الملل دارای اشکالاتی هستیم. در داخل نیز از ابتدای انقلاب تجربه داشته‌ایم که هر زمان کالا دارای دو یا سه نرخ بوده است، همیشه شاهد فساد بوده‌ایم که این امر ناشی از برخی از کمبودها است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به ارز ترجیحی اشاره و عنوان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی که برای کالاهای اساسی داده شد، بدون نظارت بود و همچنان نیز شاهد نظارت جامعی در این زمینه نیستیم. بیش از هشت هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای ضروری مردم مصرف شد.

وی یادآور شد: وزارت بازرگانی برای واردات کالا و تجارت ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهد و فسادی که در وزارت صمت اتفاق افتاده بود در همین رابطه است. متأسفانه چند هزار کانتینر از کالاهای مردم در گمرکات گیر افتاده است که این اتفاق صرفاً ناشی از سیاست‌های غلط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.

دلخوش با تصریح بر اینکه بخشی از نتیجه سیاست‌های غلط دولت در حوزه اقتصاد، فساد و دزدی است، گفت: بخش دیگری از نتایج چنین سیاست‌هایی سبب می‌شود کالاهای مورد نیازی همچون سویا که در حوزه دامداری مورد استفاده است، بیش از ۱۰ ماه در گمرک باقی می‌ماند و فاسد می‌شود. البته به تازگی اقدام به ترخیص کالا شده است اما این کافی نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از توزیع ناصحیح کالاهای ضروری مردم اظهار کرد: ارز ترجیحی برای واردات کالای اساسی اختصاص داده شده است اما در مسیر صحیح قرار نگرفته است و با وجود هزینه‌ای که صورت گرفته است اما مردم نتیجه آن را در سفره خود مشاهده نمی‌کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha