۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
زیرساخت لازم برای صادرات «اسیدسولفوریک» از مرز مهران ایجاد شود
مدیرعامل مجتمع تولیدی اسیدسولفوریک ایوان:

زیرساخت لازم برای صادرات «اسیدسولفوریک» از مرز مهران ایجاد شود

ایلام- قنبریان فروشانی، مدیرعامل مجتمع تولیدی اسیدسولفوریک ایوان بر لزوم ایجاد زیرساخت لازم برای صادرات «اسیدسولفوریک» از مرز مهران تاکید کرد و گفت: عراق بازار بسیار خوبی برای صادرات محصولات است.

کامران قنبریان فروشانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مدت یکسال است که قسمت تولید اسیدسولفوریک این مجتمع راه اندازی شده است.

وی گفت: حدود ۶۰ نفر نیز به صورت مستقیم در این کارخانه فعالیت دارند و قرار است در ۲۲ بهمن امسال بخش سولفات پتاسیم آن را راه اندازی کنیم.

قنبریان فروشانی افزود: بارزترین ویژگی شهرستان ایوان برای سرمایه گذاری بحث نزدیک به عراق است چراکه کشور عراق بازار بسیار خوبی برای صادرات محصولات این مجتمع است.

مدیرعامل مجتمع تولیدی اسید سولفوریک ایوان ادامه داد:  اسیدسولفوریک تولید شده در این مجتمع از استانداردهای جهانی برخوردار است و  به راحتی می تواند صادر شود.

وی گفت: متاسفانه زیرساخت های لازم برای صادرات در استان ایلام وجود ندارد به عنوان مثال اگر اسیدسولفوریک را بخواهیم صادر کنیم برای صادرات اسیدسولفوریک باید از گمرک کرمانشاه عمل کنیم.

وی عنوان کرد: از طرفی مرز بین المللی مهران در استان ایلام وجود دارد که هنوز اجازه صادرات از مرز مهران را نداریم و در حال رایزنی با مدیران استان ایلام هستیم و امیدواریم که بتوان این مسئله را حل کرد.

مدیرعامل مجتمع تولیدی اسید سولفوریک ایوان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم از مرز سومار یا مرز مهران بحث صادرات را انجام دهیم چراکه این مسئله ما را نسبت به بقیه رقبا بسیار پیش می اندازد.

وی افزود: در این کارخانه سه فاز تولید سه محصول طراحی و کارخانه‌ها کاملا از هم مجزا هستند که نقش بسیار مهمی در رونق تولید، اشتغال و صادرات دارد.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha