۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
رشد ۵۷ درصدی در فروش صنایع بورسی
نسبت به دوره مشابه گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۵۷ درصدی در فروش صنایع بورسی

مقایسه فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه مبتنی به ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، حکایت از میانگین رشد ۵۷ درصدی در این صنایع دارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به مهر ماه ۱۴۰۰، مبلغ یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۱۰ میلون ریال بوده است. مجموع فروش این صنایع در دوره مشابه گذشته مبلغ ۹۹۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال اعلام شده است.

گروه محصولات شیمیایی، با ۸۵ درصد افزایش در فروش در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفته است. این گروه بورسی در ماه گذشته، مبلغ ۳۶۹ هزار و ۱۷۶ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال فروش داشته است.

گروه فلزات اساسی با ۳۶۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال فروش، معادل ۵۴ درصد رشد را نسبت به مهر ماه ۱۳۹۹ نشان داده است.

گروه‌بانک‌ها با ۴۸ درصد افزایش در فروش در مقام سومین گروه‌های بورسی قرار گرفته است. بانک‌ها در ماه گذشته، مبلغ ۱۸۷ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال فروش داشته است.

بررسی آمار فروش صنایع بورسی در دوره یادشده، نشان می‌دهد شرکت‌های چندرشته‌ای صنایع، کاهش ۷ درصدی در فروش داشته‌اند. بر این اساس، این گروه، مبلغ ۲۵ هزار و ۸۸۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال فروش طی دوره یک ماهه منتهی به مهرماه سال جاری داشته است.

همچنین، بیشترین کاهش در فروش، مربوط به گروه سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود. این گروه با ۱۹ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۲۴ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال فروش داشته است.

یادآوری می‌شود، صنایع یادشده مشتمل بر محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تأمین اجتماعی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی، محصولات غذایی و اشامیدنی به‌جز قند و شکر، مخابرات، شرکت‌های چندرشته‌ای صنایع، سرمایه‌گذاری‌ها، خرده‌فروشی به‌استثنای وسائط نقیله موتوری و سایر صنایع می‌شوند.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha