۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
آغاز به کار دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن

آغاز به کار دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن

دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی (ماینکس ۲۰۲۱) امروز با حضور ۳۵ شرکت خارجی در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

بازار؛ گروه صنعت: این نمایشگاه با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور امروز آغاز بکار کرد.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی با مشارکت ۲۱۵ شرکت داخلی و ۳۵ شرکت خارجی از ۲۲ کشور جهان از جمله ایتالیا، ژاپن، آلمان، هلند، چین، روسیه و ترکیه از ۱۱ تا ۱۳ آبان‌ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

این نمایشگاه فرصتی برای گردهمایی متخصصان و سرمایه‌گذاران است تا ضمن معرفی ظرفیت های معدنی کشور، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های خود را در زمینه سرمایه‌گذاری لازم در این بخش ارائه کنند.

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران هم اکنون جزو ۱۰ کشور معدنی جهان است و ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد،  از این رو توسعه بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور مورد توجه جدی قرار دارد.

ایران هم اکنون بیش از ۸۰ نوع مواد معدنی در اختیار دارد و ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.  

این نمایشگاه با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور امروز آغاز بکار کرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha