۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی زنجان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

ظرفیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی زنجان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از وجود ۱۸ واحد سردخانه در بحث صنایع تبدیلی در زنجان خبر داد و گفت: ظرفیت واحدها و کارخانه‌های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود ۱۸ واحد سردخانه و انبار و سیلو در بحث صنایع تبدیلی در استان زنجان خبر داد و گفت: این استان پنج واحد فرآوری کشمش، سه واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد. 

وی با بیان اینکه تنها در فرآوری سیب زمینی مشکل داریم،اظهار کرد: برای فرآوری این محصول نیازمند سرمایه گذار هستیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از وجود ۱۸۹ واحد فعال صنایع تبدیلی در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی در زنجان طی سالجاری با جدیت دنبال می شود. 

تاراسی با بیان اینکه این استان در زمینه صدور پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است،ابراز داشت: در استان زنجان فرآوری محصولات کشاورزی سیر، انگور و زیتون به خوبی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه درحال حاضر ظرفیت واحدها و کارخانه های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در استان زنجان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن  است،افزود: باید مشکلات فرآوری توسعه صنایع تبدیلی  و چالش‌های پیش روی توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی شناسایی و رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: برای تسهیل در جذب سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در استان  لازم است ثبات بیشتری بر قوانین حاکم شود و اعتبارات بانکی کم بهره هم مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha