۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
جایگاه چهارم اصفهان در تولید زعفران/تیران و کرون پیشتاز کاشت است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جایگاه چهارم اصفهان در تولید زعفران/تیران و کرون پیشتاز کاشت است

اصفهان-رئیس زاده،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه شهرستان تیران و کرون پیشتاز کاشت زعفران در استان است، گفت: اصفهان در تولید زعفران جایگاه چهارم را کشور را دارد.

احمدرضا رئیس زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات برداشت و فرآوری زعفران از اواخر مهرماه سال جاری در مناطق سردسیر استان اصفهان آغاز شده است و به مرور به شهرستان های معتدل و گرمسیر گسترش می یابد.

وی افزود: استان اصفهان در تولید محصول زعفران جایگاه چهارم را در کشور دارد. سطح زیرکشت زعفران بالغ بر هزار و ۶۰۰ هکتار و با تولید بیش از ۹ هزار کیلوگرم است که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ هکتار و ۲۰۰ کیلوگرم افزایش داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: متوسط عملکرد مزارع زعفران استان اصفهان ۶.۵ کیلوگرم در هکتار بوده که در مقایسه با میانگین کشور که ۳.۵ کیلوگرم است، قابل ملاحظه خواهد بود.

وی افزود: شهرستان های تیران و کرون با ۲۴۵ هکتار، نطنز با ۲۴۰ هکتار، نجف آباد با ۱۶۰ هکتار، آران وبیدگل با ۱۰۰ هکتار، شاهین شهر و میمه با ۹۵ هکتار، اردستان با ۹۵ هکتار و کاشان با ۹۴ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت زعفران را نسبت به سایر شهرستان ها به خود اختصاص داده است.

حمایت از توسعه کشت و فراوری زعفران همه ساله
رئیس زاده تصریح کرد: مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در راستای حمایت از توسعه کشت و فراوری زعفران همه ساله اقدام به برگزاری کلاسها، کارگاه ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و پرداخت تسهیلات کم بهره و یارانه به متقاضیان کشت زعفران می کند.

وی اضافه کرد: به منظور تکمیل زنجیره ارزش زعفران برای اولین بار در استان، کارگاه خرید و بسته بندی محصول زعفران از زعفران کاران استان اصفهان راه اندازی شده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha