۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
نوسان اندک در بازار رمز ارزها؛ آیا بازار به ثبات رسید؟
بازار گزارش داد؛

نوسان اندک در بازار رمز ارزها؛ آیا بازار به ثبات رسید؟

در روز یازدهم آبان ماه امسال قیمت بیت کوین بالغ بر ۶۱ هزار دلار و اتریوم بیش از ۴۳۰۰ دلار بود که نسبت به روز قبل تغییر چندانی نداشت.

بازار، گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در هفته های اخیر در وضعت کم نوسانی قرار گرفته است. بررسی ها نشان می دهد قیمت بیت کوین در این هفته بالغ بر۶۰ هزار دلار بود و قیمت اتریوم بعد از گذشتن از سقف ۴۴۰۰ دلار برای یک روز در فاصله بین ۴۳۰۰ تا ۴۴۰۰ دلار قرار گرفته است و روج کوین هم در فاصله ۲۵ سنت تا ۲۷ سنت نوسان دارد.

باید در نظر داشت که همیشه نوسان در بازار دوج کوین کمتر از دیگر بازارها بود. نوسان اندک قیمت در این بازارها در یک هفته اخیر باعث شد تا گمانه زنی ها در مورد سطح مقاومتی قیمتها در بازار تغییر کند.

حال انتظار کاهش قیمت بیت کوین در سطح کمتر از ۶۰ هزار دلار بسیار دور از انتظار است و رسیدن قیمت هر اتریوم به کمتر از ۴۳۰۰ دلار بسیار بعید است. اجرا شدن مسیر دو رمز ارز اتریوم و بیت کوین و افزایش سرعت افزایش اتریوم مساله ای است که این روزها بیش از قبل با جدیت پیگیری می شود.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز یازدهم آبان سال ۱۴۰۰ بازار رمزارزها با رشد همراه بود. در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۶۱ هزار و ۴۰۰ دلار بود که ۱.۲ درصد نسبت به روز قبل از ان افزایش داشت. در این روز قیمت هر اتریوم در بازار بالغ بر ۴۳۴۰ دلار بود و هر رمز ارز دوج کوین با قیمت ۲۷ سنت معامله شد.

در این روز خبرهای مربوط به رشد سودآوری شرکت کوین بیس که بزرگترین شرکت فعال در بازار رمزارزها است توجه رسانه ها را جلب کرد. طبق گزارشهای موجود هم اکنون میزان در امد این شرکت برابر با ۸.۸ میلیارد دلار است و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ رشد زیادی را تجربه کند.

بررسی ها نشان می دهد در دو سناریوی مختلف میزان درامد این شرکت رشد خواهد کرد. در یک سناریو که سناریوی محافظه کارانه معرفی شده است ارزش سرمایه این شرکت به ۳.۴ هزار میلیارد دلار می رسد و تا سال ۲۰۲۵ میزان درامد انها از مرز ۲۱.۳ میلیارد دلار فراتر می رود. در سناریوی خوش بینانه میزان درامد این شرکت تا سال ۲۰۲۵ از نرز ۴۹.۵ میلیارد دلار فراتر می رود و سرمایه  شرکت  به بیش از ۶.۸ هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

قانون گذاری در بازار رمز ارزها همچنان مهمترین مساله ای است که در رسانه ها مطرح می شود. کوین دسک نوشت که دولت بایدن به کنگره اعلام کرده است  یا قوانین سخت گیرانه برای نظارت بر بازار رمز ارزها را وضع می کنند یا اینکه دولت وارد عمل می شود و خود سیاستهای نظارتی را وضع و اجرا می کند.

طبق این گزارش در اولین گام نظارت بر بازار استیبل کوین ها در دستور کار قرار دارد و سپس طرح توسعه نظارت بر بازار رمز ارزها اجرا خواهد شد. البته این گفت و شنودها در مورد نظارت بر بازار رمز ارزهال مدتها است که در امریکا انجام می شود و تا کنون لابی های حامی صنعت رمزارزها موفق شدند تا مانع از اجرای این سیاست بشوند.

از اواسط سال جاری پروسه تصمیم گیری برای نظارت بر بازار رمز ارزها در امریکا شروع شده است ولی با راه اندازی بازار اتی مبادلات رمز ارزها به نظر می رسید که این مساله مهم به نتیجه نرسیده است.

موضوع مالیات بر فعالیتهای مرتبط با اقتصاد دیجیتال از یک طرف و مساله تلاش کشورها برای پذیرش رمز ارزها از رف دیگر روی بازار تاثیر زیادی داشت و باعث شد تا سمت و سوی بازار تحت تاثیر قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha