۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
ایجاد قرارگاه بی اثر کردن تحریم ها در سازمان های دولتی| ساخت شهرها در جنوب کشور بزودی آغاز می شود
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ایجاد قرارگاه بی اثر کردن تحریم ها در سازمان های دولتی| ساخت شهرها در جنوب کشور بزودی آغاز می شود

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت شهرهایی در جنوب کشور برای جمعیت کثیری در دستور کار است که می‌توان به شهر تیس و شهر مکران اشاره کرد و از ایجاد قرارگاه برای بی اثر کردن تحریم‌ها خبر داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد قرارگاه در همه سازمان ها برای بی اثر کردن تحریم ها است گفت: سازمان بنادر توانست از تحریم‌ها به خوبی عبور کند بنابراین تلاش خواهیم کرد تا قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها را در همه سازمان‌ها فعال کنیم.
وی افزود: حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی اثرگذار است ولی عقب ماندگی‌هایی در این بخش داریم هر چند که سازمان بنادر پیشگام‌تر از سایر بخش های حمل و نقل است اما در بخش های هوایی، زمینی و ریلی عقب ماندگی جدی داریم که باید حتماً راهکارهایی اتخاذ شود.
وی ادامه داد: وقتی وارد وزارت نفت شدم تحریم‌های نفتی تازه شروع شده بود و مسئولان نگران بودند؛ آن زمان رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های فلج کننده ای برای ایران ایجاد کرده ایم، در آن مقطع هنوز راه های دور زدن تحریم‌ها را به خوبی نمی‌شناختیم و نگران بودیم که حصر دریایی در کشور رخ دهد.
امروز در شرایطی هستیم که سازمان بنادر و دریانوردی توانست از موضوع تحریم‌ها به خوبی عبور کند. پس اگر هوشمندی و سازوکارهای مناسب نبود یک دغدغه جدی برای کشور ایجاد می‌شد
وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که سازمان بنادر و دریانوردی توانست از موضوع تحریم‌ها به خوبی عبور کند. پس اگر هوشمندی و سازوکارهای مناسب نبود یک دغدغه جدی برای کشور ایجاد می‌شد.
اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در بسیاری موارد پیشگام بوده و دغدغه‌ها را برطرف کرده است جای خوشحالی دارد اما در خصوص تحریم‌ها دو موضوع را باید در نظر داشت.
قاسمی ادامه داد: اول اینکه عبور و مقابله با تحریم ها همواره باید به طور جدی وجود داشته باشد اما کار مهم تر بی اثر کردن تحریم‌ها است و باید نیازمندی ها را در داخل برطرف کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه جدی به ساحل نشینی، آباد کردن شهرهای دریایی و ایجاد پایتخت دریایی و توسعه سواحل مکران دارد گفت: شهرهایی در جنوب کشور طراحی شده است که برای جمعیت کثیری در دستور کار است که در این باره می‌توان به شهر تیس و شهر مکران نزدیک جاسک اشاره کرد.
قاسمی گفت: ۳۰ سال است که با سازمان بنادر و دریانوردی آشنایی دارم و همه بنادر کشور را به خوبی می‌شناسم پس اگر کریدورهای ریلی تکمیل شده بود درآمد زیادی نصیب کشور می‌شد ولی در حال حاضر از این درآمد محروم هستیم.
کد خبر: ۱۱۵٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha