۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
درآمد ۳۶۰ میلیارد دلاری پارس جنوبی/ خطر افت فشار گاز در آینده تهدیدی جدی است
مدیر عامل نفت و گاز پارس خبر داد:

درآمد ۳۶۰ میلیارد دلاری پارس جنوبی/ خطر افت فشار گاز در آینده تهدیدی جدی است

بوشهر_ مشکین‌فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از درآمد ۳۶۰ میلیارد دلاری پارس جنوبی خبر داد و گفت: خطر افت فشار گاز در آینده تهدیدی جدی است.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میدان گازی پارس جنوبی بین ایران و قطر مشترک است و در چند سال اخیر با در مدار تولید قرار گرفتن فازهای جدید، میزان برداشت ایران از قطر پیشی گرفته است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی، با افت فشار گاز در این میدان مواجه هستیم که برای جبران این وضعیت باید نسبت به استحصال گاز از میادین جدید اهتمام ورزیم.

مدیر عامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی در ۲۳ سال اخیر برداشت شده و هر روز که جلوتر می‌رویم، شاهد افت فشار گاز در این میدان هستیم.

مشکین‌فام از درآمد ۳۶۰ میلیارد دلاری پارس جنوبی خبر داد و گفت: از ابتدای برداشت گاز از پارس جنوبی تاکنون بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از برداشت گاز بوده که نشان دهنده جایگاه و موقعیت ویژه این میدان است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: در حال حاضر و بر اساس آمار موجود، هر پالایشگاه پارس جنوبی روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار درامد دارد و در سال حدود ۳.۵ میلیارد دلار درآمد هر پالایشگاه است.

مشکین‌فام بیان کرد: هر فاز پالایشگاهی در سال حدود یک درصد درآمد ناخالص ملی را تامین می‌کند که نشانه اهمیت این فازهاست.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha