۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
ارزش دلار در بازار جهانی رشد کرد
تحلیل بازار فارکس؛

ارزش دلار در بازار جهانی رشد کرد

طبق گزارش فارکس دیلی در روز دهم آبان ماه امسال ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای دنیا رشد کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازارهای مالی و بازار ارز در ماه های اخیر نوسان های زیادی را تجربه کرده است که دلیل آن تحولات اقتصادی و سیاسی در دوره کرونا بود. در روز دوشنبه دهم آبان ماه سال ۱۴۰۰ قیمت دلار در بازارهای جهانی رشد کرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط رویترز رشد تورم در امریکا و افزایش احتمال رشد نرخ بهره بانکی در این کشور به دنبال اجرای سیاست عادی سازی سیاستهای مالی و پولی در امریکا، ارزش این واحد پولی به بالاترین سطح طی ۲۱ هفته اخیر رسید.

طبق گزارش منتشر شده توسط فارکس دیلی در این روز قیمت هر دلار در مقابل ین ژاپن به بالاترین سطح طی ۱۱ هفته اخیر رسید. در این روز شاخص ارزش دلار برابر با ۹۴.۱۶۶ بود و ارزش آن در مقابل ین ۰.۱۳ درصد رشد کرد.

فارکس دیلی در مورد وضعیت نرخ برابری دلار به ین نوشت: «از یک طرف سیاستهای مالی و بانکی امریکا و از طرف دیگر  انتخابات ژاپن و تاثیر بی ثباتی های مالی ناشی از دوره انتخابات روی  این نرخ برابری اثر داشته است.»

 در ادامه این گزارش آمده است: «سیاستهای پولی در امریکا و دیگر کشورهای دنیا می تواند تاثیر زیادی روی ارزش دلار در بازار داشته باشد. در هفته جاری قرار است رییس فدرال رزرو امریکا در جلسه کمیته بودجه سنا سخنرانی کند و سیاستهای جدید پولی کشور را ارایه دهد. انتظار می رود در این هفته در مورد فدرال رزرو طرح کاهش بسته های حمایتی مالی را اعلام کند و روند افزایش نرخ بهره بانکی را نیز مشخص کند. اقتصاد امریکا به تدریج در حال بازسازی و باگشت به دوره پسا کرونا است و  انتظار می رود دوره حمایتهای مالی از اقتصاد به پایان برسد. در این شرایط رشد ارزش دلار در بازار جهانی کاملا قابل پیش بینی بود زیرا این پیام را به دنیا مخابره می کند که اقتصاد از روزهای سخت عبور کرده است و رشد زیادی در بازار تجربه خواهد شد.»

رشد تورم در امریکا مساله ای مهم است. گزارشهای رسمی در ماه ژوین امسال نشان از افزایش تورم تا مرز ۴.۴ درصد داشت و انتظار می رود در گزارش ماه دسامبر هم رشد بیشتر تورم در این کشور گزارش شود.

 اما در سوی دیگر دنیا و در کشور استرالیا، بانک مرکزی این کشور خبر از سیاست تازه داد. بر مبنای گزارش بانک مرکزی استرالیا تا سال ۲۰۲۴ نرخ بهره بانکی در این کشور افزایش پیدا نخواهد کرد. به دنبال انتشار این گزارش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار امریکا ۰.۱۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۰.۷۵ دلار استرالیا در مقابل دلار امریکا رسید.

از طرف دیگر در کشور بریتانیا خبرها در مورد افزایش نرخ بهره بانکی است. رویترز نوشت: «نرخ بهره بانکی بریتانیا در جلسه بعدی فدرال رزرو این کشور افزایش خواهد یافت و برنامه روند افزایشی نرخ بهره بانکی این کشور به صورت دوره ای انجام می شود.»

فارکس دیلی در گزارش خود تاکید کرد ارزش یورو در برابر دلار بدون تغییر باقی مانده است و در سطح ۱.۱۵۵۷ دلار است که نسبت به ارزش ان در اواسط ماه اکتبر اندکی کاهش داشت.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha