۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
داخلی‌سازی ۳۰ تا ۷۰ درصدی در محصولات بهمن موتور| عرضه ۴ خودروی جدید
مدیرعامل بهمن‌موتور خبر داد

داخلی‌سازی ۳۰ تا ۷۰ درصدی در محصولات بهمن موتور| عرضه ۴ خودروی جدید

ضرابیان، مدیرعامل بهمن‌موتور از داخلی سازی ۳۰ تا ۷۰ درصدی در انواع محصولات این خودروساز خبر داد.

به گزارش بازار، محمد ضرابیان در حاشیه نشست خبری توسعه محصولات بهمن‌موتور گفت: هم اکنون خودروی وانت کارا با داخلی سازی ۷۰۲ درصد و وانت کاپرا با داخلی سازی ۳۸ درصد تولید می‌شود که این میزان داخلی‌سازی در خودروهای سواری حدود ۳۰ درصد است.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری صورت گرفته در زمینه توسعه خطوط و افزایش توان تولید، دستگاه‌های پرس جدید در خطوط در حال نصب است که به این ترتیب می‌توانیم قطعات بدنه را تولید کنیم که به افزایش داخلی سازی و کاهش ارزبری منجر می‌شود.
 
ضرابیان گفت: مطابق الزام‌های قانونی، همه محصولات تولیدی این گروه با داخلی‌سازی حداقل ۲۰ درصدی تولید می‌شود و تعمیق ساخت داخل همه محصولات در دستور کار است، به طوری که دو محصول شاسی بلند جدید این گروه تا پایان سال به داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خواهد رسید.

وی افزود: همچنین ون کارگو جدید این شرکت با داخلی‌سازی بیش از ۵۰ درصدی در ابتدای کار عرضه می‌شود و سواری جدید این شرکت که در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت اضافه می‌شود با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی طی دو سال عرضه خواهد شد.
 
ضرابیان گفت: داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا زمان‌بر است و فناوری‌هایی که بهمن موتور از آن استفاده می‌کند طوری است که تعمیق داخلی‌سازی آن‌ها مستلزم گذشت مدت زمان بیشتری است.
 
وی با اشاره به مسائل و مشکلات تحریم‌ها که دشواری‌هایی را در زمینه خرید اجزا و قطعات خارجی و انتقال ارز به‌وجود آورد ادامه داد: برخی مشکلات داخلی مانند ترخیص نشدن به موقع کالاها از گمرک و تأمین نشدن مواد اولیه داخلی، در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شده و بر این اساس، خودروهای ناقص کمی در مجموعه بهمن‌موتور وجود داشته است.
 
مدیرعامل بهمن موتور از عرضه چهار محصول جدید شامل یک نوع ون کارگو در گروه تجاری سبک، یک نوع خودروی سواری و دو نوع خودروی شاسی بلند جدید در ۶ تا هفت ماه آینده در این خودروسازی خبر داد.
 
وی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمان تحریم‌ها، این گروه روی نشان‌های خود سرمایه‌گذاری کرد تا در شرایط ضروری و اضطراری بتواند همچنان چرخه تولید خود را ادامه دهد، همچنان‌که دو محصول نوبرانه شاسی‌بلند بهمن‌موتور اکنون با نشان‌های تجاری این شرکت در بازار وارد شده است.
 
عضو هیئت مدیره گروه بهمن گفت: با بهبود احتمالی مناسبات بین المللی و رفع محدودیت‌های صنعت خودرو، بهمن موتور فعالیت‌های خود را با شرکای جدید نیز خواهد داشت.
 
مدیرعامل بهمن موتور در خصوص ورود این خودروساز به مقوله صادرات خودرو، افزود: ما به صادرات خودرو به عنوان یک مقوله بلند مدت که سبب ایجاد مزیت و تراز تجاری مثبت برای ما خواهد شد نگاه می‌کنیم. اما اینکه چه محصولی صادر شود جای بحث و بررسی دارد ضمن اینکه در مجموعه گروه بهمن اکنون روی صادرات خودروهای تجاری سبک برنامه داریم.
 
ضرابیان اضافه کرد: گروه بهمن به دنبال صادرات محدود خودرو نیست، بلکه حضور طولانی مدت در بازارهای خارجی به ویژه بازارهای منطقه را در برنامه دارد.
 
وی همچنین در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو و واردات در مقابل صادرات خودرو، تاکید کرد: اگر به این موضوع با دید تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف‌کننده نگاه کنیم، باید گفت در مقوله رعایت حقوق مصرف کننده بسیار عالی خواهد بود، اما باید دید چه مجموعه و طیفی از مردم از آن بهره خواهند برد و مطالبی که در این زمینه عنوان می‌شود با واقعیت‌ها تطابق ندارد.
 
مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای برقی آغاز کرده ایم گفت: در سال آینده چند محصول را به صورت محدود در این حوزه عرضه خواهیم کرد تا هم شرایط را ارزیابی و هم مشتریان را ترغیب کنیم که به خودروهای برقی اعتماد کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha