۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد؛

دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در گیلان

رشت- استاندار گیلان با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، تقویت اشتغال و تولید را به‌عنوان محور برنامه‌های اجرایی خود ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی  از چهار واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد و در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس سیاست اصلی دولت سیزدهم، اشتغال و تولید را به عنوان محور برنامه‌های اجرایی خود دنبال می‌کنم، گفت: رفع موانع تولید درصورتی محقق می‌شود که تصمیمات در همان واحد تولیدی و صنعتی گرفته شود چراکه مصوبات پشت درهای بسته با واقعیت مطابقت ندارد.

وی نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با رونق تولید باید شعار سال را به معنای واقعی عملیاتی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به رتبه نخست گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال تا زمان حاضر اشاره و اضافه کرد: تصمیم جلسات باید ظرف ۱۰ روز ، به نتیجه ختم شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه‌مان باید به ظرفیت‌های موجود در استان باشد و هر زمان نیاز باشد از حوزه های ملی نیز پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: درخصوص کالاهای مشابهی که در داخل تولید می‌شود نباید نگاه به خارج از کشور داشته باشیم.

عباسی با اشاره به پویایی برخی از واحدهای تولیدی گیلان در تأمین مواد اولیه از طریق داخل و بومی‌سازی طراحی تجهیزات و فناوری افزود: چنین واحدهایی که درحال توسعه هستند، باید با جدیت حمایت شوند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدها همچون صنایع ابریشم از تمامی ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند که باید با اهتمام ویژه به سطح مطلوب برسد، گفت: برخی از واحدها نیز علیرغم وجود تجهیزات و امکانات، با تعطیلی مواجه هستند که باید با حمایت‌های تسهیلاتی فعال و راه‌اندازی شوند.

استاندار گیلان به درخواست برخی از سرمایه‌گذاران برای شروع فعالیت های اقتصادی و نیز ظرفیت های موجود در بخش های کشاورزی، گردشگری، دریا و صنعت اشاره و با بیان اینکه بسترهای لازم در این استان فراهم است، اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌خواهم که برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف ، به گیلان ورود کنند و در این مسیر مشوق‌های لازم درنظرگرفته شود.

عباسی با بیان اینکه در برخی از محصولات تولیدی باید به خودکفایی برسیم، افزود: پنجره واحدی ایجاد کرده ایم که با هدف صیانت از سرمایه‌ها، امور درگیر بروکراسی های زائد اداری نشود.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha