۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال کشور | صنعت فارس تعطیل شده است
نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال کشور | صنعت فارس تعطیل شده است

شیراز- نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال کشور تاکید کرد و گفت: در این حوزه راهبردهای تعیین کننده و قابل توجهی نداریم.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم اختتامیه نوزدهمین مسابقه ملی مهارت در مجتمع شهید ربانی با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی و اشتغال با مشکلات عدیده ای مواجه ایم و این یک واقعیت تلخ است، اظهار داشت: در این حوزه راهبردهای تعیین کننده و قابل توجه ارائه ندادیم.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ کار در کشور ما جدی گرفته نشده و دچار یک رویه اشتباه بوده ایم و همین که امروز یک سند راهبردی اشتغال نداریم، خود حکایت از این رویه اشتباه دارد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی جوانان ما نگاهشان به اشتغال استخدام دولتی در ساختار اداری است نیز نشان از همین تفکر اشتباه می باشد.

او با اشاره به تجربیات موفق برخی کشورها در حوزه کارآفرینی بیان کرد: برخی کشورها با برنامه های ساده، خانواده ها را درگیر تولید و اشتغال کرده اند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود صنایع مختلف در استان فارس و تعطیلی این صنایع با اشتباهات و سیاست های غلط یادآور شد: فارس امروز استان صنایع خاموش است چراکه صنعت در این استان با تصمیمات غلط و واگذاری های غیر اصولی تعطیل شد.

او با بیان اینکه باید نگاه ما به اشتغال و کارآفرینی تغییر کند، اظهار داشت: در تصویب بودجه،قوانین و اجرا همه عوامل باید پای کار بیایند تا مشکل کشور در این حوزه حل شود چراکه با نگاه جزیره ای نمی توان موفق بود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان نیز به نقش مهم سازمان فنی و حرفه ای در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای پیشتاز این عرصه است و مجلس نیز نقش حمایتی خود را ایفا خواهد کرد.

تقدیر از برگزیدگان مسابقه ملی مهارت و اهدای هدیه و لوح سپاس به آنان، پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha