۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
اقدامات کنترلی و غربالگری وزارت جهاد برای مقابله با کرونا
رییس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اقدامات کنترلی و غربالگری وزارت جهاد برای مقابله با کرونا

رییس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل مرکز پزشکی شهید شوریده، اقدامات کنترلی و غربالگری وزارت جهاد کشاورزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر سید حسن موسوی با اشاره به این که مرکز پزشکی شهید شوریده به عنوان مرجع اصلی در خصوص بخشنامه های مرتبط با پیشگیری از سرایت ویروس کرونا در وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: برای حفظ سلامت کارکنان در محیط اداری، دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا از اسفند ماه سال ۹۸ در وزارتخانه اجرایی شده و در فروردین ماه ۹۹ نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که با تایید رییس جمهور، مقرر شده است تا ۲۱ فروردین ماه سال جاری یک سوم کارکنان در محیط کار حاضر شوند، افزود: احتمال شیوع بیماری کرونا به دلیل مسافرت برخی از همکاران بعد از بازگشت وجود دارد بنابراین برای جلوگیری از شیوع بیماری، بخشی از کارکنان می توانند از دورکاری استفاده کرده و یک سوم در محیط کار حضور یابند.

رییس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات این ستاد، با دورکاری کارکنان دارای بیماری خاص یا معلولیت جسمی یا حرکتی تا اطلاع ثانوی موافقت شده است. همچنین بر اساس غربالگری اطلاعات پزشکی، کارکنان در معرض خطر و پرریسک (بیماران کلیوی، قلبی و ...) نیز در اولویت بندی دورکاری قرار گرفته اند و یا از مرخصی استعلاجی اجباری استفاده می کنند.

وی با اشاره به اجرای اقدامات کنترلی روزانه افراد در ورود و خروج به ساختمان ها گفت: کنترل روزانه دمای بدن همکاران و مراجعین (تب سنجی) از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر توسط مرکز پزشکی شهید شوریده و در ساعات غیرکاری توسط مرکز حراست انجام می شود و افراد مشکوک برای احراز تاییدیه سلامت به پزشک معرفی می شوند.

موسوی به دستورالعمل های بهداشتی جداگانه در پنج بخش محل کار کارکنان، غذاخوری، آبدارخانه، بخش نقلیه و سرویس های بهداشتی اشاره کرد و گفت: دستورالعمل اجرایی برای نحوه ضدعفونی دست ها و ارائه لوازم مورد نیاز و مواد ضدعفونی در ورودی ساختمان ها، ضدعفونی سطوح، اتاق ها، آسانسور و ...، تهیه ظروف یکبار مصرف، دستکش و لوازم مورد نیاز برای استفاده در غذاخوری و آشپزخانه، ضدعفونی مکرر سرویس های بهداشتی و نظارت بر این امور توسط این ستاد اجرا می شود.

به گفته وی، بازرسی کلیه بخش ها توسط بخش بهداشت و کنترل عفونت موسسه پزشکی شهید شوریده نیز انجام می شود.

رییس ستاد مبارزه با کرونا وزارت جهاد کشاورزی از تهیه بسته سلامت برای کارکنان وزارتخانه خبر داد و گفت: برای سلامت بیشتر کارکنان، بسته لوازم بهداشتی شامل ۵ جفت دستکش، ۳ عدد ماسک و یک ژل اختصاصی برای همکاران در نظر گرفته شده است که بعد از تعطیلات نوروزی در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین عملیات ضدعفونی ساختمان های وزارت جهاد کشاورزی در ۱۵ فروردین ماه انجام خواهد شد.

موسوی از ارسال کلیه دستورالعمل ها و ابلاغیه های ستاد مبارزه با کرونا به استان ها و سازمان ها خبر داد و گفت: همچنین نامه ای به استان ها و سازمان ها ارسال شده است که آمار مبتلایان و موارد مشکوک و فوتی را ظرف یک هفته برای ارزیابی به این ستاد ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰۰۰ میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) اعتبار اختصاصی از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، توسط ستاد مبارزه با کرونای وزارت جهاد کشاورزی برای سلامت کارکنان و ضدعفونی بخش های مختلف وزارتخانه هزینه شده است و برای تهیه بسته سلامت نیز ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

کد خبر: ۱۱٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha