۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
تعلل دولت در ارائه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تعلل دولت در ارائه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در ارائه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: با وجود اتمام سال و گذشت ۴ ماه از مهلت قانونی، دولت هنوز اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را ارائه نکرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن گلایه از تعلل دولت در ارائه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: بنا به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دولت مکلف بود که تا نهایتاً خردادماه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را به مجلس تحویل دهد اما متأسفم که امروز با گذشت ۴ ماه از مهلت قانونی و در حالی که در آستانه ورود مجلس به بررسی قانون بودجه ۱۴۰۱ هستیم، هنوز اساسنامه‌ای به مجلس تحویل داده نشده است.

طغیانی افزود: این تعلل در حالی است که صندوق ذخیره فرهنگیان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که داد بسیاری از فرهنگیان عزیز را درآورده و اصلاح اساسنامه گامی اساسی در حل این مشکلات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات این صندوق، گفت: آنطور که اسناد و حتی مشروح مذاکرات در زمان تصویب قانون صندوق ذخیره فرهنگیان نشان می‌دهد، بنای این صندوق بر آن بوده تا با استفاده از کسر مبلغی از فرهنگیان و پرداخت معادل آن از سوی دولت، فرهنگیان پس از پایان دوره خدمت اندوخته‌ای داشته باشند و در حین خدمت نیز بنا نباشد برای دریافت وام سرگردان بانک‌ها شوند اما هرچند سهم فرهنگیان از آنان کسر شده، دولت تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده است.

طغیانی در خصوص سایر مشکلات صندوق بیان داشت: یکی از عجیب‌ترین مشکلات صندوق ذخیر فرهنگیان این است که بر اساس اساسنامه فعلی صندوق، همه سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان است در حالی که این شرکت خود تابعه صندوق ذخیره است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: وضعیت حقوقی فرهنگیان نیز در این صندوق مشخص نیست، نه سهامدار بلکه فقط سپرده‌گذار صندوق هستند که باید این مسئله نیز در اساسنامه پیشنهادی برطرف شود.

طغیانی همچنین «ترکیب نامتناسب هیئت امناء صندوق فرهنگیان با کارکرد و ماهیت این صندوق» و «عدم شفافیت در این صندوق که شائبه‌های مختلفی نیز به همراه داشته است» را از سایر مشکلات اساسی و دردسرآفرین صندوق که ریشه‌شان در اساسنامه است، بیان داشت و افزود: با توجه به مشکلاتی که ذکر آن آمد، بسیار ضروری و فوری است که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان هر چه سریع‌تر با اصلاحات مد نظر به‌خصوص جایگاه حقوقی سهامداری فرهنگیان، ترکیب هیئت امناء و عرضه شرکت‌های تابعه، صندوق در بازار بورس ارائه شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha