۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
صنایع سلولزی مازندران به سمت بازیافت زباله پیش رفته است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صنایع سلولزی مازندران به سمت بازیافت زباله پیش رفته است

آمل- نائیجی، فعال در صنایع سلولزی مازندران با بیان اینکه صنایع سلولزی استان و کشور به سمت بازیافت زباله پیش رفته است، گفت: با این حال دستگاه‌های اجرایی حمایت لازم را ندارند.

مهدی نائیجی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان ینکه حمایت از صنایع سلولزی خوب و مطلوب نیست، اظهار داشت: تمامی قوانین موجود در حوزه کسب و کار ضد تولید است و اقدام دستگاه ها و نهادهای مختلف نظیر برق و گاز مانع تولید به شمار می رود.

وی افزود: قبض برق و گاز نسبت به چندماه گذشته حدود ۳۰ درصد رشد یافته است و مواد اولیه نیز رشد چشمگیری یافته است.

فعال در صنایع سلولزی مازندران با بیان اینکه بیشتر صنایع سلولزی ایران به سمت بازیافت پیش رفته است، گفت: محصولاتی نظیر شانه های تخم مرغ و یا دستمال کاغذی به سمت بازیافت رفته است و به رغم مکاتبه با دستگاه های مختلف، راهکارهای حمایتی اجرایی نمی شود.

نائیجی با تاکید براینکه باید تفکیک زباله از مبدا مورد توجه قرار گیرد زیرا این اقدام در رونق کسب و کار صنایع بازیافتی سلولزی تاثیرگذار است، گفت: قصد تولید و عرضه کالایی به بازار دارم که از نظر زیست محیطی و قیمت مفید و مقرون به صرفه است و از نظر نگهداری محصولات نیز مفید است ولی چندین وقت بین دستگاه های مختلف نظیر بهداشت سرگردان هستم.

وی یادآور شد: سیاست های اداری سبب شده تا تولید روی ریل نباشد و تولیدکنندگان دارای مشکلات مختلفی باشند.

نائیجی با اظهار اینکه روند تولید افت کرده است، گفت: قبلا کارخانه ما ۲۴ ساعته فعال بود و اکنون ساعت کار به ۱۲ ساعت کاهش یافته است و مسئولان امر به جای حمایت از تولید، مانع و مین گذاری می کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha