۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
ساختار کنونی بودجه رانت پرور و ناسازگار با عدالت است
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس:

ساختار کنونی بودجه رانت پرور و ناسازگار با عدالت است

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: در این دور از مجلس با وجود تاکید رئیس مجلس و نمایندگان اصلاح ساختار بودجه مدنظر قرار گرفته و امیدواریم دولت بودجه ۱۴۰۱ را براساس اصلاحات ارائه کند.

به گزارش بازار به نقلاز خانه ملت، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه پیش از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ توسط دولت گفت: سال‌هاست نسبت به بودجه سالانه کشور انتقادهایی از سوی دولت و مجلس مطرح بوده است اما اقدام اساسی انجام نشد، اکنون با وجود تاکید رئیس مجلس، وکلای ملت و رئیس سازمان برنامه و بودجه اصلاح ساختار بودجه در این دور از مجلس در حال انجام است.

وی ادامه داد: ساختار کنونی بودجه کشور لابی‌پرور، رانت پرور، ناسازگار با عدالت، موجب توزیع نامناسب بودجه و افزایش فاصله طبقاتی است.

ویس کرمی اظهار کرد: میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با نمایندگان تاکید داشته‌اند که جلسات منظمی طی هفته در این سازمان برای انجام اصلاح ساختار بودجه در حال برگزاری است و در این زمینه از مجلس نیز کمک خواسته‌اند. امیدواریم مجلس و دولت با بررسی به یک وحدت رویه و نظر برسند تا اصلاح ساختار بودجه انجام شود و امیدواریم دولت بودجه ۱۴۰۱ را براساس اصلاحات ارائه کند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس تاکید کرد: در بحث اصلاح ساختار بودجه باید آمایش سرزمین و واقعیات مناطق کمتر توسعه یافته بیشتر مدنظر قرار گیرد، تخصیص و توزیع بودجه باید براساس آمایش سرزمینی انجام شود و این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور نیز قرار دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد خود برای رعایت عدالت در زمان بررسی و تصویب بودجه در مجلس گفت: پیشنهادی را در طرح شفافیت آرا ثبت کرده‌ام که به موجب آن دیوان محاسبات کل کشور مکلف به نظارت و انتشار ردیف بودجه‌های حوزه انتخابیه اعضای کمیسیون‌های تلفیق و بودجه خواهد شد تا نماینده ای نتواند به نفع منطقه خود پیشنهادی ارائه دهد، البته پارسال این موضوع وجود داشت اما تا دائمی و قانونی نشود، آثار آن باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha