۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
واردات ورق گرم ۵۹ درصد کاهش و صادرات ۶۷ درصد افزایش یافت
تجارت خارجی محصولات فولادی در ۶ ماهه نخست امسال؛

واردات ورق گرم ۵۹ درصد کاهش و صادرات ۶۷ درصد افزایش یافت

انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۵۳ هزار تن میلگرد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: در مدت ۶ ماهه اول سال  ۱۷ هزار تن میلگرد وارد شده که در مقایسه با واردات ۱۳ هزار تنی سال گذشته، بیش از ۳۱ درصد رشد نشان می دهد.

واردات نبشی و ناودانی در ۶ ماه امسال ۲۵ هزار تن بود که در مقایسه با سال گذشته ۱۹ هزار تن بوده است ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این در حالی است که در نیمه نخست امسال میزان صادرات این محصول ۹۲ هزار تن بوده که در مقایسه با سال ۹۹ بیش از ۵۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین در ۶ ماهه نخست امسال واردات کل مقاطع فولادی کشور به ۵۱ هزار تن رسید که در مقایسه با واردات این محصولات در سال ۹۹ که ۳۸ هزار تن بوده ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در این مدت صادرات کل مقاطع تحویل فولادی به یک میلیون و ۳۱۳ هزار تن رسید که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته که صادرات آن ۷۷۰ هزار تن بوده در مجموع ۷۱ درصد رشد داشته است.

واردات ورق گرم در ۶ ماهه نخست امسال به ۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته که ۱۵۳ هزار تن بود، ۵۹ درصد کاهش یافته است اما صادرات این محصول فولادی در ۶ ماهه امسال به ۲۳۷ هزار تن رسید که نسبت به سال ۹۹ که ۱۴۲ هزار تن بوده ۶۷ درصد بیشتر شده است

واردات ورق گرم در نیمه نخست امسال به ۶۲ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته که ۱۵۳ هزار تن بود، ۵۹ درصد کاهش یافته است اما صادرات این محصول فولادی در ۶ ماهه امسال به ۲۳۷ هزار تن رسید که نسبت به سال ۹۹ که ۱۴۲ هزار تن بوده ۶۷ درصد بیشتر شده است.

در این مدت واردات ورق سرد به کشور به ۱۷۶ هزار تن رسید که نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافت، اما صادرات این محصول به ۱۰ هزار تن رسید که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال ۹۹ بیش از ۴۴ درصد کاهش یافته است.

در نیمه نخست امسال صادرات کل محصولات فولادی به یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد رشد نشان می‌دهد، اما واردات این محصول به ۴۱۲ هزار تن رسید که در مقایسه با سال ۹۹ که ۳۹۴ هزار تن بود، حدود ۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع یک هزار تن بیلت و بلوم وارد کشور شد که در مقایسه با سال ۹۹ واردات این محصول ۵۰ درصد کاهش داشته است، اما صادرات این محصول به ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسید که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته که یک میلیون و ۹۸۴ هزار تن بوده بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است

در گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اعلام شده است که در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع یک هزار تن بیلت و بلوم وارد کشور شد که در مقایسه با سال ۹۹ واردات این محصول ۵۰ درصد کاهش داشته است، اما صادرات این محصول به ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسید که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته که یک میلیون و ۹۸۴ هزار تن بوده بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در نیمه نخست سال جاری صادرات فولاد میانی کشور به ۳ میلیون و ۴۹۵ هزار تن رسید که در مقایسه با سال گذشته که دو میلیون و ۵۶۷  هزار تن بود ۳۶ درصد افزایش یافت.

در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۶۷۳ هزار تن آهن اسفنجی از  کشور صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته که ۱۷۴ هزار تن بوده، بیش از ۲۸۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این مدت صادرات اسلب به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۸۳ هزار تن بود، صادرات این محصول فولادی ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha