۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
۳۷۰ هکتار از باغات انار اصفهان به مرحله باروری نرسید/خشکسالی مقصر اصلی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۳۷۰ هکتار از باغات انار اصفهان به مرحله باروری نرسید/خشکسالی مقصر اصلی

اصفهان-رئیس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت: سطح کل باغات انار استان اصفهان دو هزار و ۷۰۰ هکتار است که حدود ۳۷۰ هکتار از آن ببه دلیل خشکسالی به مرحله باروری نرسیده است.

احمد رضا رئیس زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برداشت انار از نیمه دوم مهرماه با برداشت ارقام زودرس در مناطق گرم استان اصفهان آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سطح کل باغات انار استان اصفهان دو هزار و ۷۰۰ هکتار است که حدود ۳۷۰ هکتار از آن به مرحله باروری نرسیده است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان پیش بینی کرد: میزان برداشت محصول انار امسال به حدود ۸۰ هزار تن می رسد که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد.

سرما،خشکسالی و گرمای شدید تابستان و کاهش برداشت انار
وی بیان کرد:خسارت سرما در برخی نقاط و به دنبال آن تاخیر و کاهش گلدهی، خشکسالی و گرمای شدید تابستان سال جاری از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد باغات انار در سال جاری است.

رئیس زاده گفت: شهرستان های کاشان، شهرضا، نطنز، اردستان چهار شهرستان عمده تولیدکننده انار استان اصفهان هستند و شهرستانهای دهاقان، نجف آباد و اصفهان در مرتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: از ارقام مرغوب انار استان اصفهان می توان از نوع نادری بادرود، زاغه کاشان، ملس شهرضا، سبزه اردستان و دانه سیاه اصفهان نام برد که در طول سال‌های گذشته به دلیل کمبود آب خسارت جدی در این ارتباط داشتیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha