۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
صنعت لوازم خانگی ایرانی باید جایگاه واقعی خود را در منطقه پیدا کند
معاون اول رییس جمهور:

صنعت لوازم خانگی ایرانی باید جایگاه واقعی خود را در منطقه پیدا کند

معاون اول رییس جمهور گفت: ظرفیت و دانش تولید کنندگان ایرانی در بخش تولید لوازم خانگی بسیار بالا است و این ظرفیت ها ایجاب می کند که محصولات ایرانی جایگاه واقعی خود را در بازارهای منطقه پیدا کنند.

به گزارش بازار، محمد مخبر که روز پنج شنبه هفته گذشته بصورت سرزده به بازار امین حضور تهران رفته و پای گلایه ها و مشکلات فروشندگان و خریداران نشسته بود، امروز مسائل و مشکلات آنها را با تولید کنندگان اصلی این بازار مطرح و از ایشان خواست برای حل آنها چاره اندیشی کنند.

وی در این جلسه که مدیران عامل ۱۵ تولیدکننده اصلی بازار لوازم خانگی و تعدادی از مدیران صنفی و دولتی حضور داشتند، اظهار داشت: حمایت از بخش تولید با هدف منتفع شدن مردم صورت می گیرد بنابراین تولید کنندگان باید افزایش کیفیت و کاهش قیمت را به صورت توامان مدنظر قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور از مدیران عامل شرکت های تولید کننده لوازم خانگی خواست نیازها، انتظارات و مطالبات خود از دولت را احصاء و ارائه کنند تا دولت بتواند حمایت های لازم از این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تقویت تولید این محصولات و در عین حال کاهش قیمت، بهبود کیفیت و به تبع آن رضایتمندی مردم باشیم.

وی افزود: خواسته دولت این است که شرکت های تولید کننده لوازم خانگی بتوانند ضمن توجه ویژه به اهمیت صادرات، در سطح منطقه سرآمد باشند و برندهای ایرانی ظرف مدت چند سال، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار بگیرند.

مخبر با بیان اینکه صنعتی که رقابت نداشته باشد محکوم به شکست است، افزود: صنعت تولید لوازم خانگی باید خود را در معرض رقابت چه در داخل و چه در خارج از کشور قرار دهد چرا که ارتقاء و رشد از طریق رقابت ایجاد می شود.
معاون اول رییس جمهور از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواست تا ساز و کار و برنامه ریزی دقیقی برای تسهیل صادرات محصولات لوازم خانگی را تدوین و بسترهای لازم را برای توسعه صادرات این محصولات فراهم کند.

وی همچنین با اشاره به توانمندی دانشگاه های کشور در تولید قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع خاطر نشان کرد: باید رابطه صنعت و دانشگاه گسترده تر شود تا مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع و به ویژه لوازم خانگی با اتکاء به توانمندی داخلی تامین شود.

معاون اول رییس جمهور سرمایه گذاری برای بهبود کیفیت و افزایش تولید را لازمه حضور صنعت تولید لوازم خانگی در بازارهای بین المللی دانست و افزود: شرکت های تولید لوازم خانگی باید با اتکاء به اعتمادی که مردم به برندهایشان دارند، مردم را در سرمایه گذاری مشارکت دهند و با هدایت نقدینگی موجود در جامعه، خط تولید خود را گسترش دهند و دولت نیز با جدیت از این سرمایه گذاری حمایت می کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha