۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
دولت سیاستگذاری درستی برای معیشت مردم در نظر بگیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت سیاستگذاری درستی برای معیشت مردم در نظر بگیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن بیان اینکه حقوق ها باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند، گفت: دولت باید سیاستگذاری درستی را در بحث معیشت مردم بویژه تامین کالاهای اساسی در نظر داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به بحث افزایش حقوق‌ و دستمزد در سال ۱۴۰۱ گفت: حقوق و دستمزد طبق قانون باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند، البته در افزایش حقوق ها باید تدابیر صحیحی اتخاذ شود تا نرخ تورم مدیریت شود.

وی با بیان اینکه دولت احتمالا در سال آینده با توجه به شرایط کشور سیاست انقباضی را در پیش بگیرد، افزود: دولت باید سیاستگذاری درستی را در بحث معیشت مردم بویژه تامین کالاهای اساسی در نظر داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: دولت در بحث تامین کالاهای اساسی اگر خواهان ادامه روند کنونی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است، باید سهمیه بندی را انجام دهد تا این ارز به دست مصرف کننده واقعی برسد، حتی در بحث یارانه بنزین نیز باید سیاست درستی اتخاذ شود.

امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد: مابه التفاوت ۱۰میلیارد دلار ارز یارانه ای با احتساب ارز نرخ بازار حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می شود و این رقم کمک بزرگی به اقشار متوسط خواهد بود، اگر دولت تصمیم و اراده داشته باشد، می تواند با این منبع درآمدی بخش از کسری بودجه را جبران و با بخش دیگر آن به معیشت مردم کمک کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha