۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
ضرورت حذف دلار در تبادلات اقتصادی کشورهای عضو شانگهای
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

ضرورت حذف دلار در تبادلات اقتصادی کشورهای عضو شانگهای

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد نقش آفرینی کشورمان در سازمان همکاری شانگهای علاوه بر خنثی سازی آثار تحریم های آمریکا، موجب توسعه صادرات کشورمان نیز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال رشیدی کوچی، در خصوص اهمیت نقش آفرینی کشورمان در سازمان همکاری شانگهای با توجه به استقبال کشورهای عضو برای توسعه روابط اقتصادی، گفت: کشورهای عضو سازمان مذکور دارای ظرفیت های تجاری مهمی هستند که تعامل های دوجانبه و چندجانبه با آنها می تواند به توسعه صادرات کشورمان کمک شایانی کند.

نماینده مردم  مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این مهم تغییر نگرش کشورمان در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه افزایش تبادلات اقتصادی با کشورهای عضو شانگهای می تواند آثار تحریم ها و محدودیت های یکجانبه ایالات متحده را کاهش دهد، ادامه داد: در واقع غربی ها می خواهند با بهره گیری از ظرفیت برجام، حوزه تبادلات اقتصادی کشورمان را تحت تاثیر قرار دهند در حالی که ایران اسلامی نباید اجازه چنین امری را دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی با بهره گیری از ظرفیت کشورهای عضو شانگهای می توان نیازهای کشور را تامین کنیم و در مقابل تولیدات داخلی را به کشورهای هدف صادر کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به سمت حذف دلار از تبادلات تجاری و اقتصادی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که زمینه تحقق این امر در میان کشورهای عضو مجموعه شانگهای وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha