مراحل دریافت و پرداخت وام به تولیدکنندگان از مشکلات اصلی تولید است
تولیدکننده پوشاک داخلی:

مراحل دریافت و پرداخت وام به تولیدکنندگان از مشکلات اصلی تولید است

تاج بخش، تولیدکننده پوشاک گفت: در ابتدا می گویند باید دو یا سه ضامن فرهنگی و یا اداری داشته باشیم، بعد یکی دو ماه ما را منتظر می گذارند که آیا این وام را به ما بدهند و یا ندهند.

به گزارش بازار، الهام تاج بخش، تولیدکننده پوشاکدر خصوص نحوه بالنده تر شدن کارگاه های تولیدی در کشور گفت: برای داشتن کارگاه تولیدی درابتدا باید الگوسازی را به روش حرفه ای آموزش داده باشیم تا بتوانیم به راحتی این عمل را انجام دهیم.

وی به مشکلات تولیدکنندگان اشاره و عنوان کرد: ما آموزش های لازم را دیده ایم البته نه از طریق فنی و حرفه ای و دانشگاه چون در آنجاها آموزش های لازم و دقیق به دانشجو داده نمی شود. ما از طریق استادکار بازاری متد قالب سازی اندام را آموزش دیده ایم که یک متد کاملا ایرانی است. در حال حاضر ما تخصص های لازم را دیده ایم یکسری تولیدات در حوزه پوشاک زنانه هم داریم انجام می دهیم ولی بازار کارمان کساد است و لباس هایی که دوخته شده روی دست تولیدکننده مانده است.

تولیدکننده پوشاک افزود: مشکل اصلی ما این است که فنی و حرفه ای از ما حمایت نمی کند و وام کم درصدی را به ما بدهد تا بتوانیم تولیداتمان را بیشتر کنیم و با قیمت مناسب در بازار عرضه کنیم. اگر فنی و حرفه ای از ما حمایت می کرد می توانستیم کارمان را گسترش دهیم و با قیمت مناسب لباس های دوخته شده را عرضه کنیم. اکثر مشکلات ما به خاطر نبود سرمایه است.

وی از عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان گفت و بیان کرد: دولت از ما که پوشاک با کیفیت تر از خارجی ها تولید می کنیم حمایت نمی کند. اگر حمایت می کرد دیگر لازم به واردات نبود.

تاج بخش وام را از دیگر مشکلات مطرح کرد و گفت: در ابتدا می گویند باید دو یا سه ضامن فرهنگی و یا اداری داشته باشیم. بعد وام با درصد بالا را می دهند و یکی دو ماه ما را منتظر می گذارند که آیا این وام را به ما بدهند و یا ندهند.

در ادامه یک تولیدکننده با تاکید بر اینکه باید وام با بهره پایین به تولیدکنندگان داده شود، گفت: اگر بخواهیم با بهره ۲۰ درصد وام بگیریم امکان اینکه بتوانیم در حالت غیر از تورمی ادامه حیات دهیم به شدت سخت می شود. در این چند سال مسئله تورم را داشتیم که شرکت ها توانسته اند بهره ها را پرداخت کنند ولی اگر این مسایل کنترل شود به شدت کارها را سخت می کند و تا به حال هم هیچ مورد خاصی نبوده که حاضر شوند با بهره های پایین کاری را انجام دهند.

در ادامه یک تولید کننده بازاریابی را از مسائل پیچیده در سیستم توزیع دانست و گفت: تولیدکنندگان به خصوص تولیدکنندگان کالاهای مصرفی درگیر سیستم های توزیع گرانقیمتی هستند. به طور متوسط ۵۰ درصد قیمتی را که مصرف کننده می پردازد، در اختیار توزیع کنندگان و واسطه ها است که بر قیمت ها می کشند و خود تولیدکننده قیمت کمی به دستش می رسد.

در ادامه یک تولید کننده از گرانی مواد اولیه به عنوان مشکلات در عرصه تولید گفت و اظهار کرد: متاسفانه مواد اولیه بسیار گران شده و ما دیگر توان تهیه مواد اولیه با قیمت های امروز نیستیم. باید حمایتی باشد تا تولیداتمان را صادر کنیم ولی متاسفانه هیچ حمایتی از ما نمی شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha