۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع می‌شود
معاون وزیر صمت:

مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع می‌شود

پیمان پاک، معاون وزیر صمت اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع خواهد شد.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی سایپا و تعدادی از مدیران و اعضای هیات مدیره این مجموعه، ضمن بررسی گزارش اقدامات انجام شده توسط مجموعه سایپا در جهت توسعه صادرات به کشورهای مختلف از جمله سوریه، عراق، آذربایجان و الجزایر، راهکارهای کارشناسی در خصوص رفع معضلات پیش رو در حوزه‌های مختلف صادراتی را ارائه داد.

پیمان‌پاک، مهمترین مشکلات مجموعه‌های صادراتی به ویژه خودروسازان را مشکلات ایفای تعهدات ارزی، نقل و انتقال وجوه صادراتی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی، پایین بودن رقابت پذیری کالاهای صادراتی با توجه به بالا بودن هزینه‌های لجستیک صادراتی و مشکلات مربوط به حمل ونقل و لجستیک صادراتی دانست.

وی افزود: بر اساس مصوبه جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات رفع خواهد شد و با توجه به تسهیل انجام شده در این مصوبه از جمله انجام واردات در مقابل صادرات بدون رعایت سقف و سابقه، امیدواریم که هدف اصلی از ایفای تعهدات ارزی در راستای تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای ضروری، ماشین‌آلات و مواد اولیه تولید و در نهایت افزایش اشتغال و رفاه جامعه محقق شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری خطوط منظم دریایی به مقصد بازارهای صادراتی را از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و گفت: با برقراری این خطوط که با تسهیلات سازمان توسعه تجارت ایران انجام می‌شود هزینه‌های حمل و نقل و لجستیک صادراتی کالاهای ایرانی از جمله خودرو و قطعات کاهش یافته و قدرت رقابت‌پذیری محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران افرایش خواهد یافت.

پیمان‌پاک، با تاکید بر اهمیت استفاده مجموعه‌های خودروسازی از تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی، از مدیران این مجموعه خواست تا ضمن پیگیری استفاده از تسهیلات ریالی، از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در جهت اعتبار خریدار و فروشنده استفاده کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha