۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
نسبت مهارت و بازار کار در مازندران پایین است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

نسبت مهارت و بازار کار در مازندران پایین است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس پایین بودن نسبت مهارت و بازار کار را حلقه مفقوده در استان ذکر کرد و گفت: باید به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کنیم.

منصورعلی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید براینکه مهارت را باید در میدان کار و عمل به دست آوریم، اظهار داشت: کشاورز براساس آزمون و خطا در سر مزرعه به مهارت دست می یابد.

وی با عنوان اینکه در مراکز آموزشی و مهارتی باید ابزار و امکانات به روز باشد، گفت: بیش از سه میلیون فارغ التحصیل جامعه به دلیل نداشتن مهارت نمی دانند چه شغلی کسب کنند.

این نماینده مجلس با اظهار اینکه بین دانش و مهارت ارتباط منطقی ندارد، خواستار آن شد تا دانشگاه ها مهارت محور باشند و گفت: ضرورت مهارت آموزی بر کسی پوشیده نیست به ویژه در کشور و استان که در حال توسعه است این ضرورت احساس می شود.

زارعی با اشاره به پایین بودن نسبت مهارت کارجویان و بازار کار در استان ادامه داد: هنوز مهارت آموزی مدنظر دانشگاه ها نیست و بسیاری از کارجویان مهارت ورود به بازار کار را ندارند.

وی یادآور شد: اگر در مشاغل نوپا نظیر استارتاپ ها نیز مهارت وجود نداشته باشد، مشکلات جدی برای کشور ایجاد خواهد از این رو باید به کسب مهارت توجه اساسی شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس آموزش و مهارت در همه بخش ها مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر به جای کسب مهارت در مراکز آموزشی آن را در میدان کار به دست می آوریم و این مسئله حلقه مفقوده به شمار می رود زیرا بین دانش و مهارت ارتباط منطقی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha