۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
اعتقاد راسخ «بهارستان» به اصلاح نظام «میرداماد»
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس مطرح کرد

اعتقاد راسخ «بهارستان» به اصلاح نظام «میرداماد»

دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بروزرسانی قوانین با هدف بهبود اوضاع نظام پولی و بانکی کشور تاکید دارند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه مجلس به اصلاح نظام بانکی اعتقاد کامل دارد گفت: بعد از گذشت چندین سال از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ و همچنین وقوع تغییرات چشمگیر در حوزه بانکداری، اصلاح قوانین نظام بانکی و کارآمد کردن ساختار و نحوه فعالیت بانک مرکزی بسیار ضروری است.

سیدکاظم دلخوش اباتری افزود: سامان‌دهی نظام بانکی باید از سوی دولت انجام شود زیرا دولت از نظر تخصصی آشناتر به مسائل پولی و بانکی است و کارشناسان آن در دستگاه‌های مختلف حضور داشته و نسبت به اشکالات موجود آشناتر هستند.

دلخوش در ادامه با اشاره به موضوع استقلال بانک مرکزی گفت: تا بانک مرکزی استقلال نیابد، ثبات نیز در این نهاد میسر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه لازمه شروع اصلاحات نظام بانکی کشور ایجاد تحول اساسی در بانک مرکزی است، افزود: در صورت تحقق این موضوع، مشکلات نقدینگی برطرف شده و ثبات به نظام پولی و بانکی کشور بر می گردد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نقش اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و شورای فقهی هم باید در سیستم بانکداری بانک مرکزی تقویت شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اشکال و ایرادها بسیار است که امیدواریم در آینده شاهد برطرف شدن آنها باشیم.

دلخوش در پایان گفتگو افزود: با حذف سود مرکب، ارزش سهام بانکی‌ها در بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha