۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کسادی بازار آجیل و خشکبار در مازندران | بازاری‌های قدیمی جمع کردند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کسادی بازار آجیل و خشکبار در مازندران | بازاری‌های قدیمی جمع کردند

قائمشهر- حسن زاده، فعال قدیمی در بازار آجیل وخشکبار مازندران گفت: گرانی سرسام آور آجیل و خشکبار سبب شده تا بسیاری از مردم توان خرید آن را نداشته باشند و بازار این رشته کساد است.

ابوالحسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به دلیل کسادی بازار نسبت به جمع آوری فروشگاه اقدام کردیم، افزود: آن قدر بازار خشکبار و آجیل خراب بود که تصمیم گرفتم پس از سال ها فعالیت تغییر شغل دهم و جمع آوری کنم.

وی افزایش و نوسانات بالای قیمت ها را از جمله مشکلات بازار آجیل و خشکبار بیان کرد و گفت: همچنین هوای مازندران رطوبتی بوده و نمی تواند کار پخت محصول را انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین مدت نگهداری محصولات آجیل و خشکبار در مازندران مناسب نیست درحالی که محصولات را می توان در مناطق خشکی نظیر تهران با داشتن یک سردخانه کوچک برای مدت زیادی نگهداری کرد.

حسن زاده با اظهار اینکه پسته و محصولات را از مناطقی نظیر رفسنجان، مشهد و سمنان و غیره تامین می کردیم، افزود" نگهداری محصول بسیار مهم است و باید دید آیا قارچ یا آفت دارد یا خیر زیرا در ماندگاری تاثیر بسزایی دارد.

این فعال در بازار آجیل و خشکبار یادآور شد: علاوه براین افزایش قیمت ها اقبال مردم را برای خرید پسته و آجیل بسیار کم کرده است و در سال ۹۵ قیمت آجیل و پسته ۸۵ هزار تومان بود و اکنون از ۲۵۰ هزار تومان فراتر رفته است.

وی یادآور شد: بسیاری از پسته ها و خشکبار مانند اکبری را نمی توان نزدیک کرد و قیمت آن سرسام آور است.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha