۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
تابستان تلخ برای صنعت برق با ۱۵ هزار مگاوات کسری| ناچاریم از ظرفیت اشتغال و صادرات کم کنیم
وزیر نیرو اعلام کرد

تابستان تلخ برای صنعت برق با ۱۵ هزار مگاوات کسری| ناچاریم از ظرفیت اشتغال و صادرات کم کنیم

محرابیان، وزیر نیرو بیان اینکه صنعت برق تابستان تلخی را پشت سر گذاشت، گفت: به دلیل کمبود تولید برق ناچاریم که از ظرفیت صنعت که متولی اشتغال و صادرات است کم کنیم که این مساله بسیار دردناک است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: به گزارش خبرنگار ما علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی برق با بیان اینکه صنعت برق یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور است، اظهار داشت: مهم‌ترین محور توسعه کشور انرژی است. کشور ما از ذخایر عظیم نفت و گاز برخوردار است و یکی از بهترین روشهای استفاده از این انرژی تولید برق برای مصرف و انتقال بعنوان مهم‌ترین شاخص توسعه کشور است.

او  با بیان اینکه ما در پی تبدیل انرژی به برق و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال هستیم، گفت: باید بدانیم از این فرصت در اختیار کشور و سرمایه عظیم و ملی جهت رفاه و رسد کشور چگونه بهره ببریم.

محرابیان بیان داشت: در دهه اول انقلاب مجموع تولید برق کشور کمتر از ۷ هزار مگاوات ظرفیت داشت که این میزان اکنون و در ۴۰ سال پس از انقلاب به ۸۳ هزار مگاوات شامل حرارتی، برقابی، تحدیدپذیر و اتمی رسیده است.

اکنون مصرف بسیار بیشتر از ظرفیت نصب شده نیروگاهی است به طوری که به خاطر رسد پایین صنعت در تابستان ۱۵ هزار مگاوات کمبود داشتیم که به صورت محدودیت تولید صنایع و یا خاموشی مواجه شدیم

وزیر نیرو همچنین گفت: اکنون مصرف بسیار بیشتر از ظرفیت نصب شده نیروگاهی است به طوری که اگر به خاطر داشته باشید به دایل ظرفیت پایین صنعت در تابستان ۱۵ هزار مگاوات کمبود داشتیم که به صورت محدودیت تولید صنایع و یا خاموشی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه صنعت برق تابستان تلخی را پشت سر گذاشت، تاکید کرد: رشد مصرف برق به معنای رشد اقتصاد است وقتی به دلیل کمبود تولید برق به صنعت محدودیت می‌دهیم یعنی از ظرفیت اشتغال و صادرات کم می کنیم که بسیار دردناک است.

ادامه دارد....

کد خبر: ۱۱۴٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha