۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
رشد اقتصادی آمریکا بازهم روندی کاهشی داشت
خبرگزاری فرانسه:

رشد اقتصادی آمریکا بازهم روندی کاهشی داشت

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور، متاثر از پیامدهای منفی شیوع کرونا در جهان، به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش بازار، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، رشد اقتصادی آمریکا باز هم کوچک شد. این گزارش می افزاید تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم یعنی در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر امسال، به طور چشمگیری، کاهش یافت. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد رشد اقتصادی کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، متاثر از پیامدهای منفی اقتصادی و مالی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ در سراسر جهان و پیامدهای فاجعه بار انسانی و اقتصادی آن، به طور چشمگیری کاهش یافته است. بر اساس این گزارش تولید ناخالص داخلی آمریکا در این فصل مالی از سال ۲۰۲۱ میلادی به دو درصد در مقیاس سالانه رسید. این میزان رشد اقتصادی سه برابر کمتر از سه ماهه دوم است که به ۶.۷ درصد رسیده بود.

کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی پیش بینی کرده بودند که رقم شاخص مذکور در این بازه زمانی از سال به دو و چهار دهم درصد برسد. وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود با اشاره به جزئیات این خبر، تصریح کرد: پیدایش کانون‌های جدید ابتلا به ویروس بیماری همه گیر کووید-۱۹ که منجر به محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار بیماری همه گیر کووید-۱۹ شده، نقش مهمی در این کاهش داشته است. آمریکا از تکامل تولید ناخالص داخلی با نرخ سالانه حمایت می‌کند، که با سه ماهه قبل مقایسه می‌شود و سپس تکامل را در کل سال با این نرخ پیش بینی می‌کند. اما روش محاسبه بسته به کشور متفاوت است.

پیش از این نظرسنجی انجام شده نشان داد بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی برای چندمین بار متوالی درباره چشم انداز اقتصادی کشورشان بدبین هستند. این پایین‌ترین رقم محسوب می‌شود. پس از ۱۲ سال رشد مثبت متوالی، رشد اقتصادی آمریکا تحت تاثیر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها منفی شده است. ظولانی شدن بیش از حد روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تبعات آن در ارائه خدماتی که نسبت به این شیوع حساس هستند، دلیل کاهش رشد اقتصادی آمریکا عنوان شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha