۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
انجام ۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در پروژه فولاد راور
نماینده مردم کرمان و راور خبر داد

انجام ۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در پروژه فولاد راور

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تحولات بزرگی در حوزه اشتغال راور با افتتاح طرح های صنعتی در حال شکل گیری است، گفت: بیش از ۴۰۰میلیارد سرمایه گذاری در پروژه فولاد راور انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از طرح های توسعه ای فولاد راور افزود: فاز دوم عملیات اجرایی پروژه هایی  که در راور شکل گرفته در حوزه فولاد است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در بخش میدانی کار بسیار خوب پیش رفته و بر اساس برنامه زمانبندی و توافقات انجام شده در مجموعه پروژه فولاد راور قرار است ان شاالله  پروژه ۱۰۰ هزار تنی فولاد راور که سازه و زیرساخت آن در حال آماده شدن است تا شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

پورابراهیمی تصریح کرد: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه ریالی و ۱۵۰ میلیارد هزینه ارزی این پروژه است و در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در این پروژه انجام خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و سه برابر این مقدار به صورت غیر مستقیم در این پروژه به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: مجموعه سرمایه گذاری که در این بخش صورت می گیرد ان شاالله تا سال آینده اتفاقات مثبتی را برای شهر و شهرستان راور رقم خواهد زد.

پورابراهیمی گفت: همزمان با اقدام در اجرای طرح فولاد راور خوشبختانه موضوع خط سوم آهن اسفنجی نیز که امروز از آن بازدید شد در حال نهایی شدن است و ان شاالله شهریور سال آینده همزمان با اجرای این پروژه خط سوم آهن اسفنجی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خط دوم آهن اسفنجی راور نیز که امروز عملیات گرمسازی کوره آن آغاز شده ظرف ۲۰ روز آینده عملا تولید ۳۵ هزار تنی آن آغاز خواهد شد که ظرفیت اضافه ای بر خط تولید اول است.

وی افزود: مجموعه تولید ۱۰۵ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۰۰ هزار تن فولاد ان شاالله ظرف شهریور سال آینده بخش عظیمی از سرمایه گذاری این منطقه خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: در کنار این طرح ها، طرح تولید پودرهای آلیاژی که یکی از نیازهای ماست با پیگیری های انجام شده کلیات و طرح مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده و قرار است ظرف یک ماه آینده مجوزهای لازم از طرف مجمع آغاز شده و عملیات اجرایی آن در راور آغاز شود. ما مطمئن هستیم اتفاقات خوبی که در این مجتمع بزرگ در حال شکل گرفتن است و آغاز تحولات بزرگی برای اشتغال در راور است.

وی گفت: در حال حاضر نیز حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند و ۵۰ نفر ظرف یک تا دو هفته آینده به پروژه فعلی اضافه خواهند شد. پیش بینی می شود ظرف یک سال آینده مجموع شاغلین در این حوزه به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم برسد.

وی ادامه داد: این میزان اشتغال بدون اجرای طرح سوم پودرهای آلیاژی است.

نماینده مردم کرمان و راور اظهار داشت: مجموع این افتتاح ها رویکرد جدیدی را در تحولات صنعتی منطقه رقم خواهد زد.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha