۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
ظرفیت صادرات گیلان ۱۰ میلیارد دلار است
وزیر کشور:

ظرفیت صادرات گیلان ۱۰ میلیارد دلار است

رشت- وزیر کشور با اشاره به اینکه گیلان ظرفیت صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دارد، خواستار شکوفایی و بهره گیری از ظرفیت‌ها برای تحقق این برنامه شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد وحیدی پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم معارفه استاندار گیلان با اشاره به توانمندی و پتانسیل استان اظهار داشت: مردم استان گیلان از نظر هوش و توانمندی و ظرفیت ها چیزی کمتر از دیگر کشورها ندارند و باید از این موهبت ها بهره گیری شود.

وی با اظهار اینکه ظرفیت صادرات گیلان بیش از ۱۰ میلیارد دلار است خواستار بهره گیری از ظرفیت ها برای شکوفایی اقصتادی شد و گفت: خزر و ذخایر آن نیز ظرفیت عظیم برای توسعه استان به شمار می رود.

وی با عنوان اینکه نباید از حوزه صادرات و ظرفیت های این بخش غفلت کرد، توجه به آن را سبب اعتلای استان و کشور ذکر کرد.

وحیدی به ظرفیت و پتانسیل جنگل، باغ و اراضی کشاورزی در گیلان اشاره کرد و گفت: استان گیلان با چنین ظرفیت و موهبتی نباید فقر و محرومیت داشته باشد و باید در حفظ منابع طبیعی و خدادادی تلاش و برنامه ریزی کنیم.

 مهرداد گودرزوند چگینی عضو مجمع نمایندگان گیلان نیز با اشاره به عقب ماندگی استان و محرومیت در زیر برگ های سبز، اظهار داشت: متاسفانه کشاورزی و صنعت استان آن گونه که باید توسعه نیافته است.

وی رانش زمین و پسماند را از مشکلات اساسی استان گیلان بیان کرد و گفت: رفع مشکل پسماند رشد نیازمند اعتبار هزار میلیارد ریالی است تا این مسئله رفع شود.

وی کم آبی و خشکسالی را از دیگر مشکلات فراروی استان گیلان ذکر کرد.

در این مراسم اسداله عباسی به عنوان بیستمین استاندار گیلان معرفی شد.

کد خبر: ۱۱۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha