۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
اجرای طرح کاروان سلامت دام در روستاهای گلستان
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان خبرداد؛

اجرای طرح کاروان سلامت دام در روستاهای گلستان

گرگان- سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: طرح کاروان سلامت دام با استفاده از توان گروه های جهادی در گلستان آغاز به کار کرد.

محمد مهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طرح کاروان سلامت دام با استفاده از توان گروه های جهادی در گلستان آغاز به کار کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان افزود: این کار با هدف افزایش بهره وری دام و افزایش درآمد جامعه روستایی و با شعار «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی» شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر جمعیت جامعه روستایی در زمینه دامداری مشغول به فعالیت هستند و آموزش و بهداشت تاثیر مستقیمی در میزان بهره وری و درآمد آنها دارد لذا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این راستا خدمات درمانی و امور پزشکی در حوزه دام انجام می دهد.

سلمان زاده گفت: خشکسالی های چند سال اخیر هم شرایط را برای دامداران استان سخت کرده و صرفه اقتصادی دامپروری را با چالش جدی مواجه کرده است بنابراین برای بهره وری بیشتر و سلامت دام در بیش از ۷۰ روستا وارد عمل شدیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان بیان کرد: آموزش به دامداران و آشنایی آن ها با روش تغذیه و پرورش دام، بیماری های دامی و نحوه مدیریت این موارد به منظور کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری از جمله اهداف اولیه ما است.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است زیرا با توسعه، گسترش و پایداری خدمات، بهره وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

سلمان زاده اضافه کرد: مقابله با انگل های دامی، استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام ها و درمان دام های بیمار می تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha