۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
کارخانه مس با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در مازندران احداث می شود
استاندار مازندران:

کارخانه مس با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در مازندران احداث می شود

ساری- استاندار مازندران گفت: یک کارخانه تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی با روش های زیست محیطی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان احداث می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری کاتد مس در بندر امیرآباد با عنوان اینکه با پیگیری های صورت گرفته ۴۵۰۰ میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری این کارخانه است، خاطرنشان کرد: در این طرح  سرمایه گذازی تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست محیطی و در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد که  تولید کاتد مس بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست محیطی می باشد.

حسین زادگان تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق می باشیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان این که۱۰۰ درصد محصولات این پروژه به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود، اظهار داشت: اولین استان  تولید کاتد مس در ایران متعلق به استان کرمان می باشد و مازندران بعنوان دومین استان تولید این محصول  در کشور با اجرای این پروژه می شود.

استاندار مازندران افزود :با عملی شدن این سرمایه گذاری در استان و احداث کارخانه کاتد مس در بندر امیرآباد شاهد ایجاد اشتغال و حجم گسترده سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خواهیم بود و با توجه به اینکه این کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد قرار دارد بدلیل وجود ساحل مناسب مشکلی بابت تامین آب این پروژه مهم وجود ندارد. 

کد خبر: ۱۱۴٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha