۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
پاگشایی بورس مازندران به کانال ۲۰۰ میلیونی معاملات
بازار بررسی کرد؛

پاگشایی بورس مازندران به کانال ۲۰۰ میلیونی معاملات

ساری- بورس مازندران با رشد معاملات به کانال ۲۰۰ میلیون فقره ای وارد شد تا در آستانه فصل سرد بازار شیشه را گرم کند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجم معاملات بورس مازندران از ۱۷۹ میلیون فقره ای هفته قبل به بیش از ۲۳۰ میلیون فقره در هفته جاری رسید و میزان سرمایه گذاری در تالار شیشه ای نیز با رشد روبرو بوده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار حجم معاملات را در هفته جاری ۲۳۶ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۲۰ سهم ذکر کرد و گفت: بیش از سه هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال ارزش ریالی داد و ستد در بورس بوده است.

وی افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام دو هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال بوده است و در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سرمایه گذاری پارس آریان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند و پتروشیمی شازند بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

جعفری گفت: ۳۴ درصد سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۶ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت نیز با ۴۲ هزار و ۴۰۴ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۵۳ واحد رسیده است.

به گزارش بازار، هفته گذشته میزان معاملات در بورس مازندران ۱۷۹ میلیون و ۸۰۹ هزار سهم به ارزش دو هزار و ۱۷۴ میلیارد ریال بود و ۴۷ درصد مربوط به فروش سهام و۵۳ درصد مربوط به خرید بوده است. شاخص سهام نیز هفته گذشته یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۷۱ واحد بوده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha