۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
تناسبی بین حق بیمه تامین اجتماعی و ارائه خدمات وجود ندارد| شستا و شرکت‌های تأمین پاسخگو باشند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بازار:

تناسبی بین حق بیمه تامین اجتماعی و ارائه خدمات وجود ندارد| شستا و شرکت‌های تأمین پاسخگو باشند

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه تناسبی بین حق بیمه و خدمات ارائه شده از سوی بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد.

 بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ایرادات و اشکالات خدمات بیمه تامین اجتماعی به بیمه شدگان گفت: اگر بخواهیم شرایط مساعدی را برای دهک های آسیب پذیر در جامعه ایجاد کنیم باید یک فضای بیمه‌ای و پوشش بیمه ای فراگیر را در کشور داشته باشیم.

وی افزود : شاید این امر مستلزم این است که باید یک رقابت جدی به وجود آمده و ما شاهد تعدد بیمه‌گران در کشور باشیم تا شرکت های بیمه گذار دیگر به این عرصه ورود کنند و انحصارگری در خدمات بیمه ای از بین برود.

نجم آبادی با بیان اینکه ما این را نمی پذیریم که خدمات بیمه‌ای در کشور انحصاری شود، اظهار داشت: رویکرد انحصاری مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

شستا و شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی باید پاسخگو باشند و باید بگویند در ذیل تامین اجتماعی چه می کنند و تحت نظارت دقیق قرار گیرند

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیمارستان ها سازمان تامین اجتماعی بر اساس عدالت توزیع نشده‌اند، گفت: ما این مسئله را به وزیر مربوطه منعکس کردیم لذا باید تعداد بیمارستانها با رویکرد بیمه تامین اجتماعی افزایش پیدا کند، به ویژه در مناطق محروم و مناطق پرجمعیت که به هر حال شرایط اقتصادی خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه باید تناسبی بین حق بیمه و خدمات ارائه شده از سوی بیمه تامین اجتماعی وجود داشته باشد، اظهارداشت: دلیل آن هم این است که همه اقشار مختلف کشور دسترسی عادلانه به این خدمات ندارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی ثروتمندترین بیمه‌گذار کشور است، تاکید کرد: البته این بیمه‌گذار طلبی از دولت دارد و دولت ها مقداری در بازپرداخت این طلب تعلل می‌کنند به نظر بنده شستا و شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی باید پاسخگوی برخی موضوعات باشند و باید بگویند در ذیل تامین اجتماعی چه می کنند و تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha