۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
۳۷ میلیون متر مکعب زمین و ساختمان در چمبره بانک‌ها
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

۳۷ میلیون متر مکعب زمین و ساختمان در چمبره بانک‌ها

یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس به ۳۷ میلیون متر مکعب زمین و ساختمان تحت تملک بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید از تصدی گری و بنگاه‌داری فاصله گرفته و منابع مالی مردم را صرف رونق تولید و اشتغال کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در خصوص تصدی گری و بنگاه‌داری بانک‌ها گفت: بر اساس اسناد بالا دستی و سند چشم انداز، سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و توصیه اقتصاددانان، بانک‌ها باید از تصدی گری فاصله بگیرند. بانک‌ها باید موتور محرک اشتغال شوند و منابع مالی مردم را تبدیل به اشتغال مولد کرده و ارزش افزوده ایجاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده از دارایی‌های ثابت و تملیکی اعم از زمین و ساختمان ۱۸ بانک بورسی در پایان سال گذشته، این بانک‌ها به دلیل تصدی گری، بنگاه‌داری و ملک داری ۳۷ میلیون متر مکعب زمین و ساختمان در اختیار دارند.

وی اظهار کرد: تمامی منابع مالی بانک‌ها برای مردم بوده و به جای آنکه صرف ساخت مجتمع‌های تجاری و مال‌ها شود که تنها واسطه گری را به جای تولید تقویت می‌کنند، باید تبدیل به سرمایه‌های جاری کشور برای ایجاد اشتغال مولد و صرف توسعه زیرساخت‌ها صنعتی، کشاورزی، مسکن‌سازی و یا صرف وام‌های ضروری مردم نظیر درمان و ازدواج شود. متاسفانه امروز مردم برای دریافت وام‌های ضروری در صف انتظار یک ساله و برای وام‌های اشتغال‌زایی و کسب و کار در صف انتظار چندین ساله قرار می‌گیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظارمان از دولت سیزدهم و تیم جدید اقتصادی که مردم به آن امید بسته اند این است که به صورت جدی به موضوع تصدی گری بانک‌ها ورود کرده و این رویه را اصلاح کند، البته در مجلس نیز طرح بانک‌داری اسلامی نیز در حال بررسی است. بنده معتقدم باید از کلی گویی فاصله گرفته و اقدام عملی و مشخصی بر اساس قوانین انجام شده و املاک بانک‌ها تبدیل به منابع مالی برای ایجاد رونق و توسعه اشتغال در کشور شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha