۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
تولید مصالح ساختمانی با استفاده از فناوری‌های نوین ضروری است
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس:

تولید مصالح ساختمانی با استفاده از فناوری‌های نوین ضروری است

اصفهان – حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید مصالح ساختمانی با استفاده از فناوری‌های نوین در کشور برای کاهش مصرف انرژی امری ضروری است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بازدید از کارخانجات تولید آجر در اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در تولید آجر در برخی از این شرکت‌ها به ویژه نماچین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: اقدامات پژوهشی در صنایع اصفهان به خوبی دنبال می‌شود و طی سال‌های اخیر این امر را در صنایع آجری استان شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه شاهد کار پژوهشی خوب و علمی در  بخش آجر نماچین بودم، تصریح کرد: ضروری است که دیگر فعالان این حوزه نیز در این زمینه الگو بگیرند و با استفاده از فناوری‌های نوین نسبت به حفظ محیط زیست و افزایش فروش خود در بازارهای جهانی اقدام کنند.

نگاه تولید کنندگان نسبت به تولید آجر تغییر کند
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نگاه تولید کنندگان نسبت به تولید آجر تغییر کند، اضافه کرد: در این زمینه جایگزین کردن شیل به جای خاک رس اقدامی ضروری است که باید توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تولید آجر با استفاده از شیل می‌تواند قدرت رقابت در بازار بین‌المللی را برای تولیدکنندگان بالا ببرد، تصریح کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که در کشور با سرانه بالای مصرف انرژی رو به رو هستیم که برای برطرف کردن این چالش نیز باید استفاده از فناوری‌های نوین در تولید مصالح ساختمانی استفاده کرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha