۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
زنجان در خصوص استقرار واحدهای صنایع تبدیلی عقب ماندگی دارد
نماینده مردم زنجان در مجلس:

زنجان در خصوص استقرار واحدهای صنایع تبدیلی عقب ماندگی دارد

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه استان در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: این استان در خصوص استقرار واحدهای صنایع تبدیلی عقب ماندگی دارد.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان در بخش کشاورزی ظرفیت های بسیار خوبی دارد،گفت: متاسفانه از این فرصت به خوبی استفاده نشده است. 

وی با بیان اینکه این استان در خصوص ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی عقب ماندگی دارد،اظهار کرد: هدر رفت محصولات کشاورزی در استان زنجان بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش افرده و بهره وری استان زنجان از تولید ناخالص داخلی نسبت به میانگین کشور پایین است،گفت: بهره وری  باید افزایش یابد و برای تحقق این مهم از ظرفیت های موجود همچون آب،زمین و کارخانه استفاده لازم را داشت و آن را به ثروت تبدیل کرد. 

طاهری با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها است، تاکید کرد: گسترش صنایع تبدیلی عواید بیشتری از تولید را نصیب کشاورزان می‌ کند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی در زنجان تولید می شود، گفت: برای ارتقای بهره‌وری و ارزش‌افزوده در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه‌های مهم در استان باشد و جهاد کشاورزی بر تحقق این مهم مدیریت لازم را مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در سال جهش تولید باید توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی به جد مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۱۳٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha