۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
۷۵ درصد ارز حاصل از صادرات زنجان متعلق به صنعت سرب و روی است
مدیر عامل شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان:

۷۵ درصد ارز حاصل از صادرات زنجان متعلق به صنعت سرب و روی است

زنجان- مرادلو، مدیر عامل شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان با بیان اینکه ۷۵ درصد ارز حاصل از صادرات استان زنجان متعلق به صنعت سرب و روی است، گفت: ورود موقت کالا بهترین راه برای بقای تولید و اشتغال است.

یوسف مرادلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در برهه‌ای که هم تحریم‌های خارجی گلوی ما را می‌فشرد، هم تحریم‌های داخلی، اداره کل استاندارد به داد ما رسید،گفت: در هیچ کجای دنیا جلوی صادرات کالای مازاد بر مصرف  را نمی‌گیرند

وی  از سیاستگذاری ارگان‌های دولتی انتقاد کرد و آن را مغایر با اصول مدیریتی و منافع ملی دانست،اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند باید درِ چاه‌های نفت بسته شود و صادرات غیرنفتی جایگزین آن شود.

مدیر عامل شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان با بیان اینکه ۷۵ درصد تولید مازاد بر مصرف سرب و روی را داشتیم که باید صادرات می‌کردیم ولی سیاستگذاران کلان جلوی صادرات ما را گرفته بودند و هیچ دشمنی نمی‌توانست این همه به تولید و اقتصاد کشور ضربه بزند،گفت: ما در چنین شرایطی از اداره کل استاندارد کمک گرفتیم و  صادرات ما روان شد و در این صنعت که نیروی کار قابل توجهی در آن اشتغال دارند از خطر بیکاری نجات پیدا کردند.

مرادلو تاکید کرد: بعضی وقت‌ها دوستان داخلی کاری انجام می‌دهند که اگر تمامی دشمنان ما در جهان متحد شوند نمی‌توانند آن ضربه را بزنند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد ارز حاصل از صادرات استان متعلق به صنعت سرب و روی  است،افزود: ورود موقت کالا بهترین راه برای بقای تولید و اشتغال است چون دلاری در این میان رد و بدل نمی‌شود. 

این صادر کننده نمونه صنعت روی در زنجان با بیان اینکه ما امروز ۸۵ درصد ظرفیت خالی داریم،ابراز داشت: مواد اولیه نداریم و بحث ورود موقت، یک روش بسیار مناسبی برای تجارت است. 

مرادلو گفت: وقتی ما کارخانه‌ شمش روی داریم و کشور ترکیه، معدن و مواد اولیه، بهترین شیوه، تهاتر است، در نتیجه ما مواد اولیه را از ترکیه و آفریقا می‌گیریم تبدیل به شمش می‌کنیم و در قالب شمش به خودشان بر می‌گردانیم و این بهترین تعامل با آن‌هاست و از آنجایی که در این خرید و فروش، دلاری رد و بدل نمی‌شود، مشکلات ناشی از تحریم و دخالت آمریکا نیز به وجود نمی‌آید. 

وی افزود: متاسفانه مدتی است برخی نهادهای ذیربط در داخل، این استراتژی درست و این وضعیت برد برد را هم مختل کرده‌اند و ما همچنان امیدواریم ناهماهنگی ارگان‌های داخلی حل و فصل شده و مشکلات ما که عموما ناشی از این ناهماهنگی است برطرف شود تا بتوانیم بدون موانع به تجارت خود با خارج ادامه دهیم.

مدیر عامل شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان تصریح کرد: شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان از سال ۸۹ تا ۹۹ به صورت متوالی واحد نمونه‌کیفی در سطح استان انتخاب شده و دو مرتبه نیز در سال‌های ۹۱ و ۹۸ به عنوان واحد نمونه‌ی کشوری انتخاب شده است.

کد خبر: ۱۱۳٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha