۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
 اجرای طرح «جهش تولید مسکن» در سایه تعامل تمام دستگاه ها و قوای کشور
عضو هیات رئیسه مجلس عنوان کرد

اجرای طرح «جهش تولید مسکن» در سایه تعامل تمام دستگاه ها و قوای کشور

یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هر زمان تعادل بین مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم بیشتر باشد، شاهد بهبود شرایط کشور خواهیم بود.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ارکان نظام باید بر اساس تعامل با یکدیگر امور کشور را پیش ببرند، گفت: بر اساس اصول قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی ریل گذار و قانون گذار و دولت اجرا کننده است و البته مجلس نیز امر نظارت بر عملکرد دولت را انجام می دهد. بنابراین هم باید قانون خوب وضع شود و در حسن اجرا کار نظارت توسط مجلس صورت بگیرد.

وی با تصریح بر این موضوع که هر زمان تعادل بین مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم بیشتر باشد، شاهد بهبود شرایط کشور خواهیم بود، اظهار کرد: از سوی دیگر هر زمان، تعامل بین قوا تبدیل به تنش یا عدم همراهی شود در نهایت مردم ضرر خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ضمن بررسی کارشناسی مشکلات کشور در قوای سه گانه، باید در موضوعات کلان پیام وحدت به مردم بدهیم، عنوان کرد: با اینکه تصمیم گیری های برخی از وزرای دولت قبل باعث اثرگذاری منفی در بازار و معیشت مردم شد، اما انتظارات از مجلس برای استیضاح دولت نیز قابل پذیرش نبود زیرا حذف دولت مشکلی از مردم حل نمی کند.

وی از همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات گفت و عنوان کرد: در این راستا طرح جهش تولید مسکن را تبدیل به قانون کردیم و بنا است ظرف چهار سال دولت ها چهار میلیون مسکن بسازند و بدون تردید در سایه همدلی و تعامل قوا و دستگاه ها با یکدیگر این امر امکان پذیر است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در دولت متأسفانه مسئله مسکن رها شده بود و امروز وزیر وقت راه و شهرسازی وجود ندارد اما مردم همچنان تاوان آن را پرداخت می کنند زیرا مسکن نزدیک به هزار درصد رشد قیمت داشته است. تصمیم گیری های غلط در حوزه ارز و سکه نیز همچنان گریبان مردم را گرفته است و با وجود محکومیت رئیس کل اسبق بانک مرکزی اما مشکلات مردم حل نشد.

عضوهیئت رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تصویب قوانین کلیدی برای مقابله با مشکلات فعلی کشور گفت: توجه به بازنشستگان در بودجه سال جاری و تصویب حداکثر حقوق برای این عزیزان توسط مجلس از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha