۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی کلید خورد؛ زور رستم به حمل و نقل هوایی نمی‌رسد؟
اختصاصی بازار

طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی کلید خورد؛ زور رستم به حمل و نقل هوایی نمی‌رسد؟

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس از طرح سوال خود از وزیر راه و شهرسازی با هدف ساماندهی و نظارت بر وضعیت حمل و نقل کشور خبرداد.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما در کشور و بی انضباطی در این زمینه، اظهار داشت: ما در حوزه حمل و نقل انتظارات زیادی از دولت داریم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما در حوزه حمل و نقل و حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی نداریم یعنی هم مردم این خدمات را با گرانی تحویل می گیرند و هم کسانی که در این حوزه به مانند پرسنل ایرلاین ها و بازنشستگان شریف برخی از ایرلاین‌ها، فعال هستند.

یوسفی تصریح کرد: این جای سوال دارد که چه مافیایی در حمل و نقل وجود دارد که نمی‌توانند بر این حوزه نظارت کرده و این حوزه را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از هواپیما همیشه لاکچری نیست و برخی بر اساس ضرورت باید از این وسیله حمل و نقل استفاده کنند، بیان داشت: به جز این ما اگر می خواهیم سرمایه گذار وارد استانی شده و باعث توسعه آن استان شود باید زیرساخت‌های لازم وجود داشته باشد ؛یکی از این زیرساخت‌ها دسترسی آسان است، لذا این سرمایه گذار نمی تواند ۱۸ ساعت سوار بر وسیله ای به غیر از هواپیما شود و به مقصد خود برسد بنابراین ما باید این موارد را فراهم کنیم و دولت و حاکمیت در این زمینه نقش مهمی دارند.

یوسفی تاکید کرد: بنده اخیراً طرح سوالی را با هدف ساماندهی و نظارت بر وضعیت حمل و نقل کشور از وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده ام؛ به واقع این بی برنامگی و لجام گسیختگی در وضعیت حمل و نقل عمومی و عرضه بی کیفیت خدمات پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان داشت: ما بلیت هواپیما را گران کردیم به بهانه رعایت پروتکل های مربوط به بحث کرونا اما در حال حاضر می‌بینیم که هر روز مردم تردد می کنند لذا ما دیدیم بلیت هواپیما در برخی مسیر ها همانند مسیرهای جنوب کشور مثل خوزستان و اهواز پیش تر حدود ۳۰۰ هزار تومان بود اما هم اکنون تا یک میلیون تومان و برخی اوقات بالاتر از این رقم خریداری می شود.

وی با اشاره مشکلات مردمی در خرید گرانقیمت بلیت سفر به کربلا و حضور در مراسم اربعین، بیان داشت:  هنوز یادمان نرفته که این سفر برای مردم چقدر گران تمام شد و برخی از نگاه اعتقادی مردم سواستفاده کردند.

یوسفی بیان داشت : ما انتظار برخورد با وضعیت موجود در شبکه حمل و نقل کشور را داریم و بنده طرح سوال خود را از وزیر راه و شهرسازی پیگیری خواهم کرد. باید نظارت و مدیریت واحدی در زمینه حمل و نقل در کشور وجود داشته باشد لذا  تصمیم گیری چندگانه  در حوزه حمل و نقل باعث ضرروزیان مردم خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۳٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha